Gå til innhold

Film COSWORTH

Ranger emnet

mondeo rs

Anbefalte innlegg

OK. Ikke alle som tok ironi'en eller den tekniske biten...

Det er ikke wastegate'n du hører, det er dump-ventilen, eller mangelen på dump-ventil + litt ladetrykk.

En wastegate lager ikke lyd. Bortsett fra litt ekstra eksoshyl ved pådrag hvis de ventilerer ut i friluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Ikke alle som tok ironi'en eller den tekniske biten...

Det er ikke wastegate'n du hører, det er dump-ventilen, eller mangelen på dump-ventil + litt ladetrykk.

En wastegate lager ikke lyd. Bortsett fra litt ekstra eksoshyl ved pådrag hvis de ventilerer ut i friluft.

Ekstern Wastegate

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forde om blåsa har 5 innlegg på skiltet sitt , betyr ikke d at han er 18 år å jomfru . men kansje 50år å jomfru å bygd biler for du kunne bestemme noe som helst... end of what off-topic .. prøvde bare si d finnes mye rare lyder i en wg . d er vell ikke off noe som helst ..

I og med at tråden handler om filmen er vi vel litt off... men, men...

50år uten turbo i så fall. Skal ikke mange timene rundt noen turbobiler før du lærer det jeg forklarte over. Det finnes ikke særlig lyder i en WG, kun forskjellig eksoslyd(er).

Så hvem av de er du, 18 eller 50år(om du ikke holde det hemmelig)?

Sier ikke at jeg(på bare 22 og 7år med hobby og skolegang) er fasit heller, ikke tru det. Men om noen mener de vet bedre vil jeg ha forklaring, ikke påståelse :)

sorry for min mangel på bil-kunnskap da! :knock:

Hey we learn as we go, eller hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider