Gå til innhold

Bruksbilen: 1980 Golf 1 Turbodiesel

Ranger emnet

DBakken

Anbefalte innlegg

I dag har det vert enkjedelig dag. I dag har jeg stort sett funnet bare rust :( Legger ut noen bilder så ser dere hva jeg mener.

IMG_2783.jpg

Selv ikke en edderkopp klarer å stoppe rustangrep.

IMG_2784.jpg

IMG_2785.jpg

Her er det mye rust ute og går. Sprekken på siste bilde forsetter bortover i begge retninger. Virker som en tidligere eier har tetta diverse rusthull ned gaffateip og sparka over. dro av noe teiplingene greier enkelte steder på bilen. Litt i tvil hva jeg skal gjøre nå. Bilen er ganske råtten nå og jeg vuderer å flytte motor og gir over til den andre golfen jeg har. Det er en 1,5 L bensinmotor og automatkasse. Noen som veit om motor/gir fester passer rett over eller må jeg flyte over disse også? Den andre golfen er ganske bra med tanke på rust. Eneste arvorlig rust på denne er framskjermen som bør byttes. Resten er overflaterust og burde gå greit å få vekk.

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vert enkjedelig dag. I dag har jeg stort sett funnet bare rust :( Legger ut noen bilder så ser dere hva jeg mener.

IMG_2783.jpg

Selv ikke en edderkopp klarer å stoppe rustangrep.

IMG_2784.jpg

IMG_2785.jpg

Her er det mye rust ute og går. Sprekken på siste bilde forsetter bortover i begge retninger. Virker som en tidligere eier har tetta diverse rusthull ned gaffateip og sparka over. dro av noe teiplingene greier enkelte steder på bilen. Litt i tvil hva jeg skal gjøre nå. Bilen er ganske råtten nå og jeg vuderer å flytte motor og gir over til den andre golfen jeg har. Det er en 1,5 L bensinmotor og automatkasse. Noen som veit om motor/gir fester passer rett over eller må jeg flyte over disse også? Den andre golfen er ganske bra med tanke på rust. Eneste arvorlig rust på denne er framskjermen som bør byttes. Resten er overflaterust og burde gå greit å få vekk.

virker som den er ganske over kanten rusten utfra bildene, sprekkene så ikke helt bra ut =P hehe.. synd når man oppdager sånn, og det er ikke så lett å vite før man kjøper bilen heller, er litt håpløst å rive ut tepper å asfaltmatter hos selgeren ;) Jeg tror jeg ville kjøpt en ny skjerm hos NBS og klaska ting overt i den andre golfen.. Angående motorbytte så skal vel dette gå glatt som F*** om jeg ikke tar helt feil, uansett har du jo alt du trenger i motorrommet på den røde golfen til å gjøre ett motorbytte :)

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er vel ingen overaskelse vis jeg sier at jeg har funnet mere rust. Har sendt en mail til møller og spurt etter ombyggingspapirer, men har verken fått noe svar eller papirer i posten. Noen som vet hvor lang tid det tar før man får papirene? Framskjermen som jeg trenger til den hvite er faktisk hel på den røde golfen. Denne og bakluka er bytta får et par år siden i følge selger og disse er pene og hele.

Nå er det tre ting som holder meg igjen får å bytte. Først og fremst penger og et sted å gjøre det. Selv om jeg har alle delene så vil jeg gjøre det skikkelig og bytte eventuelle slitte deler og det koster jo penger. Garasjen jeg har er i det minste laget. ikke noe særlig plass rundt bilen. Det siste grunnen er egentlig bare at jeg syns det er litt synd å bruke den hvite. Denne er helt orginal og tusla 70000 km, men alternativet er jo at den blir stuet bort.

Men før jeg begynner så må jeg få papira fra møller og snakka med biltilsynet. De som er her i byen er ikke av den snille typen så her får man ha papira i orden før man begynner.

Ellers så har jeg ikke gjort så mye med bilen. Den står på samme plassen. Har tenkt å ta demperne fra den og sette den i den hvite golfen da disse er rimlig signe.

Kan slenge ut noen bilder av den hvite. Disse er gamle og er fra når jeg satt på sommerdekka. Litt overflaterust er det, men mye av det var bare å polere bort.

DSC00102.jpg

DSC00103.jpg

DSC00104.jpg

DSC00101.jpg

DSC00007.jpg

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt en mail til møller og spurt etter ombyggingspapirer, men har verken fått noe svar eller papirer i posten. Noen som vet hvor lang tid det tar før man får papirene?

Forsøk å sende mail til typegodkjenning@moller.no og henvis til Tom Sagerud.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider