Gå til innhold

Koble monoblokk

Ranger emnet

pressi

Anbefalte innlegg

Men problemet er at når jeg skrur ned på LPF og på bassboost så får jeg ingen bass. Blir ingen lyd. Synes det er merkelig.

Gain - max

Subsonic kl 12

LPF kl 12

Bassboost kl 15

Phase kl 12

Demper jeg noe av dette så blir d null bass. ingen lyd.

Og suben spiller langt ifra det den burde..

Kanskje jeg burde koble begge plussene fra monoblokken inn på plussen på subkassen og samme med minusen. Hmmmm..

Har koblet mye bilstereo før, men nå skjønner jeg ikke bæra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet er at når jeg skrur ned på LPF og på bassboost så får jeg ingen bass. Blir ingen lyd. Synes det er merkelig.

Gain - max

Subsonic kl 12

LPF kl 12

Bassboost kl 15

Phase kl 12

Demper jeg noe av dette så blir d null bass. ingen lyd.

Og suben spiller langt ifra det den burde..

Kanskje jeg burde koble begge plussene fra monoblokken inn på plussen på subkassen og samme med minusen. Hmmmm..

Har koblet mye bilstereo før, men nå skjønner jeg ikke bæra!

Kan du ikke gi oss verdier i Hz på subsonic og LPF istedet for klokke? Det sier oss jo ingenting.

Skru ned subsonic, sett LPF på ca. 80Hz, skru ned bassboost og hør hvordan det blir da. Har du lukket kasse? Du kan også prøve å variere fasen og høre om det blir bedre trykk i bilen da. Flytt kassen rundt om i bagasjen kan også hjelpe. Prøv å åpne en dør, prøv å åpne bagasjerommet. Hør om du finner noen forskjeller.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har satt Gain til maks tar det vel ikke lange tiden før enten forsterker eller subben din koker...

Gain er vel maks på 3/4 (selv om ikke det er en fasit i seg selv)

LPF setter du på maks, jo lavere denne er jo lavere kutter du jo øvre frekvensen, og av samme grunn kan man sitte igjen med lite trøkk..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link til forsterkern..

http://www.mamut.com/dynabel

Det er den første på listen. 4501.

Her ser dere de forskjellige innstillinger på bildet.

Skal prøve som du sa å sette LPF på max ja. Det blir da 300Hz. Trodde den burde stå på lite jeg :)

Etter å ha sett bildet så kanskje dere kan anbefale noe utifra det?

Skal forsøke de tipsene jeg fikk nå.

Er bare å lagre bildet så kan dere zoome og se hz og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har satt Gain til maks tar det vel ikke lange tiden før enten forsterker eller subben din koker...

Gain er vel maks på 3/4 (selv om ikke det er en fasit i seg selv)

LPF setter du på maks, jo lavere denne er jo lavere kutter du jo øvre frekvensen, og av samme grunn kan man sitte igjen med lite trøkk..

LPF går til 300Hz på denne forsterkeren. Du synes subben skal spille så høye frekvenser ja?

Hmm, hva med tilhørende remote for gain? Brukes denne?

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LPF fungerer jo som gain. Har aldri vært borti det før. Setter jeg LPF på 80 HZ så blir det ingen lyd. Skrur jeg opp til 250 hz så spiller den ganske bra.

Har du prøvd å skru subsonic nesten helt ned da? Hvilken kasse har du? Hvilken bil? Prøvd subben med annen forsterker i samme kasse?

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd alt. Uten LPF på 250 Hz, gain på max og bassboost på nesten max så blir det ingen lyd. subsonic har nesten ingen innvirkning..

BMW e36 coupe. Lukket kasse på suben.

Har du hatt andre subber i denne bilen? Er disse like tette mellom bagasje og kupe som E36 sedan så ligger nok problemet i bilen og du bør ha bassrefleks eller båndpass for å få noe trykk i bilen.

Foresten, sjangsene er store for at sub eller/og forsterker går istykker med innstillingene du bruker nå.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt andre subber i denne bilen? Er disse like tette mellom bagasje og kupe som sedan så ligger nok problemet i bilen og du bør ha bassrefleks eller båndpass for å få noe trykk i bilen.

Går fint i disse bilene. Kan legge ned setene her..

Det er forsterkeren som er problemet her.. Har stilt inn mange forsterkere før, men denne har jeg store problemer med kan du si.

Det er som sagt kun LPF og bassboost som påvirker trøkket av subben.

Med gain på max så må LPF og Bassboost også stå på nesten max. Ellers blir det ingen lyd.

Synes det er så merkelig. Skulle tro at bassboost kunne stå på null og LPF på 50 hz. Men da blir det null lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider