Gå til innhold

Turbo diesel i volvo 760

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

hei..

har ein 760 på hand, med sliten motor..har tenkt litt, og de virker interesankt med ein turbo diesel..

lurer litt på om de er nåke problem å lage til, å kor mykje ein slik motor ligger på..har også hørt motorane som blir brukt i volvo, har blitt brukt i andre bilmerker også? og evt effekt osv..

takker for alle svar

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene er vw motorer , de ble også brukt i volgswagen LT

Jeg holdt på å kjøpe en 760 med turbodiesel for noen måneder siden , den skulle de ha 6000 for ,motoren var bra , bilen var ikke bra.

Skal vist vere bra motorer , men de er ikke akkurat spreke ;)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene er vw motorer , de ble også brukt i volgswagen LT

Jeg holdt på å kjøpe en 760 med turbodiesel for noen måneder siden , den skulle de ha 6000 for ,motoren var bra , bilen var ikke bra.

Skal vist vere bra motorer , men de er ikke akkurat spreke ;)

okej..jau, kansje ikkje av dei sprekeste motorene, men ein liten forandring kan vere greit, har 3 andre bensinere, so de hadde vert grett med diesel også. hehe..

er den 760en du snakket om forsatt til salgs eller?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har no deler til dissa motorane? Trenger en delemotor eller bare ett stempel hvis non har..

Noen her som har prøvd no lett trimming på dissa eller?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ble desverre solgt for 6000 kr ,med en delebil (740 -85) hadde jeg hatt plass hadde jeg kjøpt dem ;)

AC : jeg skal høre med naboen om han har noen deler til deg.

Skal og høre med han åssen det er med forbruket.

Jeg synes det er en utrolig stygg diesel "knakking" av de motorene.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak topp på de, virker standard at enten toppen eller hele motoren er byttet rundt 200 000 km.. Er vel varme de er følsom for?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ble desverre solgt for 6000 kr ,med en delebil (740 -85) hadde jeg hatt plass hadde jeg kjøpt dem ;)

AC : jeg skal høre med naboen om han har noen deler til deg.

Skal og høre med han åssen det er med forbruket.

Jeg synes det er en utrolig stygg diesel "knakking" av de motorene.

er are sånn di låter.. ;) eller generelt sett vag.. låter sånn fortsatt... hirr hirr

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider