505v6 Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 heisann! jeg har 4stk forsterkere som treng remote, så derfor skal jeg koble inn et rele for ikke å ha ihjel spilleren. har hørt at man bør koble inn en diode for å hindre en spennings-peak som kan ødelegge remoten på spilleren når man slår av eller på anlegget. stemmer dette?? og hvordan kobler man til denne dioden i såfal??? noen som vet?? Håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Viss du leter litt i tråden til matador så finner du utfyllende info om dette :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Jeg har lett og slitt litt selv, så her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=97309 http://www.bcae1.com/relays.htm Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 hm ;) sett gjennom noen tråder her på forumet der dme ikke bruker diode ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 hm ;) sett gjennom noen tråder her på forumet der dme ikke bruker diode ;) :) litt spennende det og egentlig.... :) men om switch transistoren som er iremote utgangen overlever det eller ikke, avhenger av hvilken type den transistoren er. Nyere spillere har såkalt SMD transistorer som er et hærk å lodde ut da det krever spesielt lodde utstyr og da kan fort koste flere hundre lapper bare for å "bytte" denne transistoren... diode over releen koster 2-10Kr....:fatality: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 TAKKER for svar her!!:) ikke lyst til å kjøre en "kanskje det går" løsning, så...hehe!!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg