Gå til innhold

Volvoside

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Holder på med en liten volvoside nå...

Ta en titt innom og gi tilbakemelding... Jeg tåler kritikk (konstruktiv sådan)

Har begynt sånn grovt på en motoroversikt... Men har ikke nok kunnskaper selv til å skrive den ferdig. Noen som har lyst til å hjelpe meg, eller veit om en side hvor jeg kan finne litt ut om hva alle bokstaver står for, og antall hk?

Send meg gjerne litt bilder og info om bilen din hvis du vil ha den ut på sia...

http://www.volvo.er-mandig.com

Mail: volvo@er-mandig.com

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ser ut som du kan få en bra side, men har du spurt meg om lov til "KOPIER" siden jeg har om koblinger av : voltmeter,turteller,ekstralys ??

Siden du har om dette på din hjemmeside er en tro kopi av min. du har ikke tatt deg tid til å fjeren e-posten adressen min nederst på siden en gang denne. Har sendt deg en mail som jeg håper du svare på. angry angry angry

Hva mener der andre her om tyveri "direkte kopi" min side hva vist det hadde værte deres side.

angru

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da sendt mail til deg om det jeg da!!

Fikk jo til å med svar til bake! Men dette kan vi ta over Pm/ mail.

Men dere andre kom gjerne med meninger.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mailen du har sendt meg i dag!! kan du bruke bilder og tekst. uten noe problemer.

DA HÅPER JEG VI ER ENIGE :) :)

Meget bra side ser at jeg må kanskje forandre litt på utsende på min .:D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da er vi enige.

Kommer vel mer på den sia snart, sitter på "jobben" nå, lærling i eidsvoll kommune, it avdeling, ikke noe spesielt å gjøre untatt det stygge blaster viruset, så det blir en del tid til hjemmeside nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

For det første, må man alltid spørre andre før man bruker noe som er på dems side.

For det andre, bør du gi credit til han som du har fått lov å kopiere av. mao. skrive at stoffet er tatt fra hans side, med en link til hans side.

Ellers, lykke til med siden :-)

ps. ikke stjel noe fra min side uten å spørre, hehe..

http://www.volvo-power.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så på siden din nå, ser bra ut den :-)

jeg har et tips til hva du kan lage tips om.

På biltema selger de sånn "lys forsinker" eller hva det heter, slik som gjør at lyset blir på i taket i ca 7 sekunder etter du lukker døren.

Det er en rimelig enkel operasjon!

Du kan bruke min illustrasjon, om jeg får credit seff :p

dimmer.gif

for å forklare illustrasjonen:

unit = lysforsinkeren

lysforsinkeren har en + og en -. - skal kobles til chassis, + skal kobles til + strømmen som går fra lysbryter.

obs. ikke prøv å koble via sikringsboks +, da dette vil overbelaste lysdimmeren og kondensatorene inni vil svi!! Det går nemmelig flere andre ting igjennom sikringsboksen!

de selger også slik dimmer på cdcardic, men biltema har ca. halve prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!

Legger det ut på mandag jeg, med cred til deg seff.

Hmm så hvis man kobler ting til sikringsboksen så kan komponenter bli ødelagt?

Kanskje derfor transformatoren til neon lysa mine tok kvelden... :D

Hvorfr skjer dette a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

Takk skal du ha!

Legger det ut på mandag jeg, med cred til deg seff.

Hmm så hvis man kobler ting til sikringsboksen så kan komponenter bli ødelagt?

Kanskje derfor transformatoren til neon lysa mine tok kvelden... :D

Hvorfr skjer dette a?

Vel..

Om du prøver å koble lysforsinker via sikringsboksen pga en "lur" idè som jeg fikk:

idè-> Lysforsinker på lys i bagasjen, taket, etc.

Da burde du la være å gjennomføre det på den måte!! pga. igjennom sikringsboksen går det ikke bare de få W som du har i de to lysene til sammen! det går nemmelig flere andre ting igjennom der.

Jeg vet ikke hvordan du koblet transformatoren din, så jeg kan ikke svare på hvorfor den tok kvelden.

ps. jeg tenkte jeg skulle lage et tutorial om hvordan montere biltema sentrallås i en volvo 242, da jeg gjorde det i går! rimelig enkelt egentlig!

Eneste man trenger, er 10 strips, drill, borr, stjerne skrujern, flatt skrujern og litt tid.

Jeg skal få tatt bilder en av dagene, da jeg ikke tok bilder før jeg monterte døren igjen. Men jeg skal photoshoppe bildene slik at det ser ut som om jeg tok bildene før jeg monterte.

Jeg fant også ut en lettere måte å måle på, etter at jeg monterte..

Når jeg har laget tutorial, kan du bruke det, mot at du skriver (synlig) credit til Volvo Power Team, med url http://www.volvo-power.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å montere meg sentrallås jeg også, men lurer bare på hvor mye man kan vente av den fra biltema... kjøpte du den med eller uten fjernstyring? Og er du fornøyd sålangt?

Har foresten lagt ut det skjemaet for lysforsinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

Har tenkt å montere meg sentrallås jeg også, men lurer bare på hvor mye man kan vente av den fra biltema... kjøpte du den med eller uten fjernstyring? Og er du fornøyd sålangt?

Har foresten lagt ut det skjemaet for lysforsinker.

Jeg var også litt skeptisk først, men så leste jeg en på internett hadde brukt slik i tre år uten problemer. Han hadde klart å modde den til å låse opp/igjen via DEFA alarm.

Jeg kjøpte uten fjernkontroll.. bare 2 låser, en kontroller, 2 plater med masse hull, 8 skruer, 2 gjengete klips, 2 stenger, 2 festeordninger for å feste stengene til volvo sine låsestenger.

Jeg mekket to stenger av den ene stangen (L formede). Videre skrudde jeg platen på skrått (45grader) nedover, mot fremsiden av døren. Det var et ubrukt hull i døren på baksiden, der festet jeg ene skruen. Det andre hullet borret jeg selv.

Jeg måtte selvsagt teste om det var plass til rute, o.l. før jeg borret eller monterte noe.

Jeg klesset også noe hjullager fett eller.no på stangen, for å ikke få sånn klirre lyd når den låser opp/igjen.

Den låser begge dørene synkronisert.

jeg tror det er 5 ledninger på hver lås.. begge låsene låser opp og igjen hverandre.

Jeg vet ikke helt hvordan defa sender ut "lås" og "lås opp" signal, men jeg regner med det er sikkert slk at man bare jukser seg inn på en eller to av kablene på biltema sentrallåsen.

Det er nok bare å måle med voltmeter hva ledninger som gjør hva, under låsning/opplåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Ja da blir vel en tur til biltema etter neste lønning da..

Men jeg må ha 4dørs, siden det er 245 jeg skal ha den på, hadde vært litt gromt med fjernkontroll da..., men hvor la du ledninga som går mellom dørene? Langs gulvet eller under hanskerommet og dashbordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg lå selve kontrolelren bak varmeapparatet. Strøm tok jeg fra nr.8 i sikringsboksen min (sentrallås). Jord tok jeg ovenfor sikringsboksen. Jeg klippet vekk sikringsholderen på ledningen, da man ikke trenger dobbelt med sikring.

Kablene lå jeg over føttene. stripset de fast i kabel som går der orginalt. Tredde også igjennom orginale gummi pakninger i karrosseri og dør. Så stripset jeg litt fast inni døren også.

I dag mekket jeg denne siden:

http://www.volvo-power.net/articles/biltema_sentrallas/

Det er bilder etter jeg monterte. Skrudde frahverandre døren for å vise en i volvo klubben min.

ps. du kan bruke how-to'en, om jeg får credit, slik som forrige gang. Det tjener vi jo begge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger det vel ut i løpet av kvelden.

Men jeg tar meg den frihet og modde litt på utseendet slik at den passer litt inn i framesettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute nå.

Guider-> "Mods til din Volvo"->

Gjort om litt..

Men er tydelige kreds der, som man ikke kan ungå og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider