Gå til innhold

Volvoside

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Startsperre? ink i sentrallåsen?

Håper det blir en del mikk makk...

Har sliti i hele dag for å få av fjærene mine... jalla feste mekanisme på de altså... Men fikk det til tilslutt...

Blir vel en liten how-to på det også...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei startspere og sentral lås er ikke sammen. men jeg skal monter begge delene.

alt kjøpt på biltema

St.speren koster 198,- TILBUD

Sentral låsen 498,- 4x dører

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

498 for firedørs?

Trodde Dabutcher ga nærmere 800 for sin jeg.. eller er det jeg som har promille fortsatt....

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok fremdeles promile, biltema selger sentralåss

sentrallås for 2 dørs.... 398,-

Sentrallås for 4 dørs.... 498,-

Vet ikke om DaButcher kjøpte dem på biltema, dersom han kjøte sentralåsen på CD Cardic koster det der ca. 790,- for 2 dører.

:o

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de på biltema for 398kr.

Fjernkontroll får du via alarm. Jeg vet ikke hvor mye jalla jobb det er å gjøre for å få det til, men jeg fant en dude som har gjort det før. Tror jeg søkte på google.com etter +biltema +sentrallås +defa eller noe i den dur, fant da en fyr som moddet det..

både defa og biltema sa til han at det ikke var mulig, men han fikk det til. Det er nok bare å måle hva ledninger som gir hva strøm og når de gir det, for så å koble litt med strømtyver, el. lign.

bakfjærer og dempere er _enkle_ å bytte da..

først jekker du bare opp bilen, tar av hjulet.

Så løsner du skruene på demperen..

Så må du avlaste akslingen med enda en bukk, for så å ta av demperen. Du skrur så av mutteren under fjæren. Om du så tar den bukken som avlaster akslingen litt ned, vil fjæren løsne fra skålen. Du kan da bare dra den rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut denne linken: http://www.nlrk.no/pipermail/lro-n/2002-October/006856.html

Videre sendte jeg følgende mail til han som skrev det på siden ovenfor:

Hei!

Jeg har kjøpt og montert biltema sentrallås til en 2 dørs bil.

Jeg fikk installert det på ca. 30 minutter, inkl fabrikering av "L" formet stang.

Om jeg kjøper en DEFA alarm, er det enkelt å få koblet dette sammen? da mener jeg slik at man låser opp og igjen via fjernkontroll.

Jeg har låser med 5 ledninger tror jeg.. det er to kontakter på hver lås.

Mvh,

Olav Alexander Mjelde

olav-x@volvo-power.net

+47 98 42 53 42

http://www.volvo-power.net

Admin & Webmaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært interessant, men da må man jo ha en defa alarm da... koster vel sikkert en del det også.

Men han karen skreiv at han hadde problemer med sentrallåsen når han låste innenifra og skulle låse opp utenifra. har du hatt problemer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hva i all verden skal vitsen være med lys-forsinker i bagasjen og motorrom? For at Rema-posene og motor skal ha det lyst i 7 sekunder etter at luka er lukket? Eller kjører dere rundt med folk i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker du om?

lysforsinker til coupè lys er kjekt å ha, så du rekker å finne tenningslåsen i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om det DaButcher skrev i sitt innlegg:

DaButcher wrote: "Vel..

Om du prøver å koble lysforsinker via sikringsboksen pga en "lur" idè som jeg fikk:

idè-> Lysforsinker på lys i bagasjen, taket, etc."

Forstod ikke helt vitsen med lysforsinker i bagasjen..., spesielt i en sedan-bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo ikke noe vits i... kult å kobla den forsinkern inn på tuta... trykker en gang så tuter den i 15sekunder... lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider