simtra Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Lurer på om det som med lakkering er viktig med riktig trykk fra kompen når man sandblåser? Eller er det det samme egentlig? Kunne tenkt å vist litt mer om faget (grunnleggende da:)) Liker å kunne litt om alt:) Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Hvor høyt trykk du skal ha står i bruksanvisnigen til blåsepistolen, ihvertfall på biltema sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Har en det ikke var med noen papirer tror jeg. Har hatt den en stund nå. Har en komp. som levere 10bar. Er dette for mye eller er det bare å pyse på? Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Aldri lest i bruksanvisninga jeg. Kjører på fult på min. 8-9 bar og 300l/min+ Funker bra nok, kunne vært kraftigere da. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Ok det er akkurat det jeg har og 10bar 300l\min:) Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dark_dog Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 JA da jeg sandblåste en Semi forsto jeg det slik at det var vikti med nokk trykk så sanden lager en fin hinne på karoseriet. Ver obs på behandle sanden du har påført fort. Litt fuktighet fører til korosjon omtrent med en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 det stemmer!! sandblåste noen deler og lot de ligge i et lokale eg trudde var tørt..men dagen etterpå var de like stygge i rust som før...så da sandblåste eg igjen og behandlet med zink fra biltema:D holder den dag i dag selv om eg absolutt ikke vil anbefale zink fra biltema da det er ganske dårlig etter min mening. men hadde bare den boksen liggende da... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Da kjøper man vannutskiller. Jeg prøvde og bare sprute ren luft på et vindu. Det ble masse fukt. Så vannutskiller bør man ha. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Man bruker vanligvis 7-8 bar og kompressor som gir fra 3-4000l/min og oppover. Det er lufta som gjør jobben, sanda er bare for å slå løs lakk og rust. Vannutskiller er påkrevd da det setter seg vann i porene (som man ikke ser før etter en viss tid.) Viktig også å ha på noe umiddelbart da det ikke skal veldig mye luftfuktighet før det ruster. mvh Sønn av Blåser'n Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.