Gå til innhold

Chip til div biler SE HER!!!!!!

Ranger emnet

staff

Anbefalte innlegg

sendte mail til de for nesten en mnd tilbake jeg men har ikke fått no svar...hmm...må vel ringe dem sikkert! :) mulig mailen min som gikk i cyberspace og...de har en tendens til det...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg snakket med Norman på en tilstelning med BMWCCN en gang og han sa at han fikk tredvetallsmailer daglig med spørsmål (gjenganger var trimming av 316i) og skulle han at mulighet til å svare dem så måtte han sikkert ansatt 2-3 personer bare på et kundemottak. Da hadde nok prisene blitt høyere, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en chip til en 96mod 323i, er det verdt risken? Blir det noe mer effekt, eller er det bare at man flytter turtalssperren? Om man bare flytter turtalssperren for å skvise ut mer effekt så er det ikke noe for meg eller min bil ivertfall :P

Får mere effekt og bilen svarer fortere :) og til slutt..ja turtall sperra flyttes litt utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippa RS2 ja... Damn, det må gå no inni hulvete..... :)

Yes yes looneytunes, jeg vet det er OT.

Er ikke så OT å diskutere hvilken biler det er lurt å chippe i en slik tråd som dette mener da jeg :)

Ja, det hjelper det. Som flere av dere vet har jo min bil blit fikset hos TS Racing på Lørenskog. Der er også de som har laget eksosen på bilen. Jeg er strålende fornøyd med hvordan bilen gikk etterpå. Han har også en del bra ordninger på programvare hvis du vil trimme bilen mer senere. Det er jo også betryggende å vite. + Han har alt av diagnose utstyr, så han finner fort feilene på bilene.

Eks:

Hjelper ikke å Chippe en bil med gåen luftmassemåler (kremtaudiproblemkremt)

:)

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail av Norman i trimcip i dag å spurte om jeg kunne legge den inn her å han sa ja. ps ingen vits og spørre meg eller han om noe. jeg hakke peiling og han gidder ikke svare :D

Tok en titt på thread`en

Utrolig hvor mange meninger folk kan gjøre seg opp, uten å ha snakket med meg . . .

Sånn som for eksempel å gjøre seg opp en mening om oppgradering av AUDI med tiptronic kasser . .

Om de hadde vist hvem jeg var, eller enda bedre - hatt en bil inne på chipping hos meg, så hadde de

også vist at jeg oppgraderer software på de automatkassene der det er nødvendig, feks på

2.7 twinturbo/allroad 2.5 TDI 180 mm.

Kan ikke ta slike innlegg/folk seriøst . . .

Norman

Du vinner ikke andre plass, du taper første plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

de har jo masse modeller på hjemmesiden sin, se under produkter. ;)

Men alle chipper jeg har sett på gir ca 10 hk mer, er det ikke mulig å skaffe chipper som gir 30+ hk? Evt hvor?

Tenkte å trimme en 325 fra 192 hk til sånn ca 240 hk med kn filter, fullt eksos system og chip, går det?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB er ganske dyr.. Skulle ha 3000kr for å borre om 4 bremseskiver en gang.. det er drøyt
Borre ny boltsirkel? 3 timer til normal timepris + moms det vel... Beste spørsmålet da er hva du ville ha gjort den samme jobben for andre for,samtidig som du følte at du hadde noe igjen for timene dine,etter at strøm/verktøy/moms og avgifter er betalt..? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har jo masse modeller på hjemmesiden sin, se under produkter. ;)

Men alle chipper jeg har sett på gir ca 10 hk mer, er det ikke mulig å skaffe chipper som gir 30+ hk? Evt hvor?

Tenkte å trimme en 325 fra 192 hk til sånn ca 240 hk med kn filter, fullt eksos system og chip, går det?

Ikke til sugemotorer,turbomotorer får en sånn økning... På den 325'en; sleng inn en kam og muligens porting/innsugsmodding,så går det...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider