sykesatan Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 når man har kjøpt en bil, men ikke har råd til å betale omregistreringen, kan man levere inn skiltene da? uten å måtte betale noe med en gang liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Vil da tru det, men jeg vet ikke. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jada, det går fint. :) Lever inn salgsmelding sammen med skiltene, så blir bilen avregistrert og lagt inn om solgt i systemet. Så når du vil ha ut skiltene, må omregavgift og alt annet være i orden, så får du skiltene ut igjen. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hmm.. Dette lurer jeg litt på, jeg henter meg et "vrak" på mandag, og har ikke råd til å betale omregistreringen.. Men er det slik at dette kan komme på faktura, eller man kan betale når man har råd? Mange som sier til meg at det MÅ betales hos vegvesenet i luka.. anybody? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Det kommer ALLTID en faktura, så fort en av partene har levert en salgsmelding. Og hvis du ikke betaler innen fristen blir bilen begjært avskiltet. Og det koster penger. I år 2000 var det 900kr, nå er det sikkert godt over tusen. Og i motsetning til årsavgifta (som tidligere falt vekk etter tre år), blir denne anmerkningen stående for evig og alltid til Dovre faller. Ergo blir moralen, levér skiltene i tide! Samme om det gjelder omreg, manglende årsavgift eller PKK. Ang betaling; før i verden var det slik at du måtte ta med stemplet kvittering fra (post)banken hvis du skulle ha skilter på den fort. Eller vente til de "ser" betalingen i systemet sitt. Men jeg har ikke kjøpt og registrert en ikke-veteran siden forrige årtusen, så i dag vet jeg ikke. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hmm.. Dette lurer jeg litt på, jeg henter meg et "vrak" på mandag, og har ikke råd til å betale omregistreringen.. Men er det slik at dette kan komme på faktura, eller man kan betale når man har råd? Mange som sier til meg at det MÅ betales hos vegvesenet i luka.. anybody? Når det blir levert inn salgsmelding, og alt ikke ordnes innen kort tid (noen timer mest trolig), kommer det et brev i posten med vedlagt faktura på beløpet. Når denne er betalt, registreres det i systemene etter noen dager (kan sjekkes ved å ringe Tollvesenet eller Biltilsynet). Dersom man skal ha ut skiltene med en gang, må gyldig kvittering tas med på Biltilsynet. Hva som godtas av kvittering står på baksiden av fakturaen du bruker. :) Det kommer ALLTID en faktura, så fort en av partene har levert en salgsmelding. Og hvis du ikke betaler innen fristen blir bilen begjært avskiltet. Og det koster penger. I år 2000 var det 900kr, nå er det sikkert godt over tusen. Og i motsetning til årsavgifta (som tidligere falt vekk etter tre år), blir denne anmerkningen stående for evig og alltid til Dovre faller. Ergo blir moralen, levér skiltene i tide! Samme om det gjelder omreg, manglende årsavgift eller PKK. Ang betaling; før i verden var det slik at du måtte ta med stemplet kvittering fra (post)banken hvis du skulle ha skilter på den fort. Eller vente til de "ser" betalingen i systemet sitt. Men jeg har ikke kjøpt og registrert en ikke-veteran siden forrige årtusen, så i dag vet jeg ikke. Det kommer ikke ALLTID en faktura. Dersom alt ordnes med en gang (eller innen noen timer, tror systemet henter info om hvem som skal ha faktura hver kveld, evt noen dager i uka), får man ingen faktura tilsendt. I tillegg koster det ikke penger å ha bilen begjært avregistrert. Det som koster, er å få ut igjen skiltene dersom Biltilsynet (evt andre som har rettigheter til dette) tar skiltene dine ved "tvang". Dersom du leverer inn skiltene når bilen er begjært avregistrert, er det gratis å hente dem ut igjen. Påskiltningsgebyret påkommer altså kun dersom noen tar skiltene dine. Påskiltningsgebyret varierer fra når skiltene ble tatt. Dersom dem blir tatt per dags dato, koster det 1200 kroner å få dem igjen. Giro på dette kan hentes hos Biltilsynet, evt betales rett i skranken der. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Du er så utspekulert du, Evil Marvil. :D Neida, du er så god å ha her du. Var ved/etter fullbyrdet tvang og utukt jeg mente. Men det stemmer vel at påskiltingsgebyret ikke foreldes? Og regner med at treårsregelen på årsavgiften har gått av med pensjon med dagens system? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Ang betaling; før i verden var det slik at du måtte ta med stemplet kvittering fra (post)banken hvis du skulle ha skilter på den fort. Eller vente til de "ser" betalingen i systemet sitt. Men jeg har ikke kjøpt og registrert en ikke-veteran siden forrige årtusen, så i dag vet jeg ikke. Stemmer det ja, det måtte jeg gjøre med BMW'en her i vår... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Du er så utspekulert du, Evil Marvil. :D Neida, du er så god å ha her du. Var ved/etter fullbyrdet tvang og utukt jeg mente. Men det stemmer vel at påskiltingsgebyret ikke foreldes? Og regner med at treårsregelen på årsavgiften har gått av med pensjon med dagens system? Hehe.. :D Påskiltningsgebyret foreldes nok ikke, så vil man ha skilter, så må man betale. :) Det samma gjelder årsavgifta, men det finnes diverse regler om hvem som er ansvarlig og hvem som kan kreves.. :) Men foreldes gjør den nok dessverre ikke lenger (selv om jeg ikke vet hvor langt Tollvesenet faktisk går for å håve inn pengene, men kravet ligger uansett). Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 når man har kjøpt en bil, men ikke har råd til å betale omregistreringen, kan man levere inn skiltene da? uten å måtte betale noe med en gang liksom? Det var nå dette han spurte om da, ikke alt annet dere har skrevet;) Og svaret er JA. Ferdig med d:D Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Det var nå dette han spurte om da, ikke alt annet dere har skrevet;) Og svaret er JA. Ferdig med d:D Jaha? Jeg skrev dette som innlegg nummer 3 i denne tråden, og syns ikke akkurat du kom med noen gedigne nytenkninger. :) Jada, det går fint.Lever inn salgsmelding sammen med skiltene, så blir bilen avregistrert og lagt inn om solgt i systemet. Så når du vil ha ut skiltene, må omregavgift og alt annet være i orden, så får du skiltene ut igjen. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Høyh! Hva er vel bilforumet uten litt offtopic? :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Word! :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jaha?Jeg skrev dette som innlegg nummer 3 i denne tråden, og syns ikke akkurat du kom med noen gedigne nytenkninger. :) Nå var d jo ikke d som var poenget med nytenkninger heller da:doh , men da har du vel fått med deg at d har blitt noen nye innlegg etter d da;) Eller:D Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg