Gå til innhold

Y-sin pimped out golf=P

Ranger emnet


lars y

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jeg tørre å spørre hvor du kjøper dette kameraet som du skal ha? Kunne tenkt meg noe lign til ryggekamera selv...

 

fant dette på nettet:

 

webcam_nightvision_350K_01.jpg

 

Night Wision Web Cam

 

http://insidecomputer.stores.yahoo.net/6inniusb35we.html :D tenk deg hvor fett det hadde vert a!, komme stille rullendes uten noe som helst lys ifra bilen, og titte på skjermen inne i bilen for å manøvrere...;)

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, muligt det...men ved turbomontering blir det vel litt rimeligere, du får et greit turbokit for ca 20-25 tusen, og da får du som regel ca en økning på 40-50%, har du da si 150 hester "skal" du få ca75 hester mer...eller tar jeg helt feil nå?

 

effektøkningen kan du nesten "velge" med turbo, men jo mer du øker turbotrykket jo mer stresser du motoren.. med andre ord holder den ikke så lenge med mye effektøkning.. så åpner du ikke motoren og bytter ut stempler til noen smidde med lavere kompresjon som ett minimum får du problemer med å øke så mye som 75 hk.. kjenner lite til hvor mye bunndelen tåler originalt på disse motorene, men vanligvis holder ikke en original n/a motor som har gått litt lenge med mer enn kanskje 20% effektøkning som max..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkej, i c! Men jeg har god tid på meg til å "mekke" på motoren, så kommer til å bytte ut stempler og slikt, vist jeg bestemmer meg for å bruke turbo da...

Du sier at jeg burde bytte stempler som et minimum, hva mer bør jeg gjøre for å være på trygge siden?? Evt. hva vil dette koste meg?

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det kommer til nøyaktig hva som bør byttes så kommer det helt an på hvor mye hester du skal dra ut av motoren.. kjenner som sagt ikke til disse motorene noe særlig.. en mulighet vil kanskje være å hente stempler og råder fra en g60 maskin hvis de passer over? siden den har overladning originalt er bunndelen sterkere bygd og har lavere kompresjon originalt..

 

MEN som jeg sier så kjenner jeg ikke til disse motorene og hva som passer over, derfor ville jeg heller kontaktet noen som vet dette.. ;) ettersom jeg har skjønt er polo_classic god på dette så send ham en pm heller..

 

kostnadene kommer helt an på hvor mye du skal dra ut av motoren og hvor mye du vil legge i det.. en skikkelig bygd bunndel med nye deler og all maskinering gjort riktig koster fort 20000+++ bare så du er klar over det..

 

turbo kommer helt an på hvor mye du skal dra ut av det også.. alt må dimensjoneres etter effektuttaket for at du ikke skal sitte med en motor som ikke begynner å dra før ved 5000 rpm.. mest sannsynlig vil en ettermarkedsturbo være det beste valget, men jeg kan ikke si noenting om hvilken før jeg vet hvor mange hester du skal presse ut av motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, tja, hadde vel tenkt meg rundt ca 200-220 hk :D

 

Da hadde jeg byttet ut original motor med en VR6-maskin. Den leverer ca. 200 hester med ett effektanlegg og K&N filter:) Og den LYDEN! Jeg har sitti på med bilen til slemreke på forumet her, og det var rått! draget er også helt vanvittig!

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

 

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

 

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkej, i c! Men jeg har god tid på meg til å "mekke" på motoren, så kommer til å bytte ut stempler og slikt, vist jeg bestemmer meg for å bruke turbo da...

Du sier at jeg burde bytte stempler som et minimum, hva mer bør jeg gjøre for å være på trygge siden?? Evt. hva vil dette koste meg?

 

Rådene er vel greie til 300-350 hk, stemplene må byttes til lavkomp om du skal ha turbo. Bytter du råder og stempler har du en bunndel som lett tåler 500-600 hk. Dette havner vel på rundt 8500-9500,- kr

 

Skal du gjøre det skikkelig billig holder det med stempler fra 9A i ABF'en. Disse skal gi komp rundt 9:1 i høyblokk. Holder sikkert til rundt 280-300 hk på hjula.

 

Forsterkede/S2/RS2 lager kjøper du på Oslo Sylinderservice/Motorteknikk

 

Ikke sikker på hvor lett det er å bruke orginalhjernen med turbo. Vet ikke om den har mapsensor...

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår