Gå til innhold

Y-sin pimped out golf=P

Ranger emnet


lars y

Anbefalte innlegg

Dette blir bra, er enig at GTI 16v er litt morsomere enn VR6, er liksom så mange som bygger om til vr6.. Finnes ikke så mange Golf 3 GTI 16v har jeg inntrykk av.. 150 gode hester, med godt bunndrag.

 

Ser du har orange blinklys foran.. Jeg har noen hvite tilsalgs, med Tåkelys. Har du ikke Tåkelys orginalt på din, så kan jeg koble sammen det for deg også hvis du vil..

 

Ang. fronten din så syns jeg den er jævli kul, har lyst på den selv. Men en kamerat har helt lik, pluss deg. Så da gidder ikke jeg og herme.. hehe

 

DSC01739.jpg

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rådene er vel greie til 300-350 hk, stemplene må byttes til lavkomp om du skal ha turbo. Bytter du råder og stempler har du en bunndel som lett tåler 500-600 hk. Dette havner vel på rundt 8500-9500,- kr

 

Skal du gjøre det skikkelig billig holder det med stempler fra 9A i ABF'en. Disse skal gi komp rundt 9:1 i høyblokk. Holder sikkert til rundt 280-300 hk på hjula.

 

Forsterkede/S2/RS2 lager kjøper du på Oslo Sylinderservice/Motorteknikk

 

Ikke sikker på hvor lett det er å bruke orginalhjernen med turbo. Vet ikke om den har mapsensor...

 

aha!, takk for info:D eneste jeg ikke skjønte helt var: "9A i ABF'en"? og hva mener du med "i høyblokk"?

 

Spurte pappa om det med mapsensor i hjernen, og han sa det ikke skulle være no prob å omprogramere den så dette funker.

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra, er enig at GTI 16v er litt morsomere enn VR6, er liksom så mange som bygger om til vr6.. Finnes ikke så mange Golf 3 GTI 16v har jeg inntrykk av.. 150 gode hester, med godt bunndrag.

 

Ser du har orange blinklys foran.. Jeg har noen hvite tilsalgs, med Tåkelys. Har du ikke Tåkelys orginalt på din, så kan jeg koble sammen det for deg også hvis du vil..

 

Ang. fronten din så syns jeg den er jævli kul, har lyst på den selv. Men en kamerat har helt lik, pluss deg. Så da gidder ikke jeg og herme.. hehe

 

jah, får håpe det blir bra ja;)

De blinklysa, er det de som er på det bildet?(klare) mye skal du ha for de da?

Har ikke tåkelys orginalt nei, og det er noe jeg kanskje kunne trengt ja,

Men vil ikke ha sånne som sitter i blinklysa, skal ha sånne som passer nede i fronten der som det er gitter på det bildet, sånne små runde;)

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha!, takk for info:D eneste jeg ikke skjønte helt var: "9A i ABF'en"? og hva mener du med "i høyblokk"?

 

Spurte pappa om det med mapsensor i hjernen, og han sa det ikke skulle være no prob å omprogramere den så dette funker.

 

 

9A er motorkoden for 2,0L 16v med 136 hk som du fant i tidlige Passater fra 88-93/94/95 en gang. Ble også brukt i Corrado. Det er en vanlig blokk, omtrent som blokka fra KR/PL som ble brukt i Golf II 16v, bare med større borring og slag. ABF som er motorkoden er 16mm høyere, dvs høyden på blokka fra bunnen opp til der toppen blir montert. ABF har 159mm lange råder og 9A har 144 mm.

 

Problemet hvis det ikke er mapsensor, er at den blir vanskeligere å programere den bra for ladetrykk. Dette gjelder mest på tenningssiden. Det er en del "tommelfinger regler" man må bruke for å retarder tenningen etterhvert som ladetrykket stiger. Husker ikke i farten, men mener at det er ca 1 grad for hver 2-3 psi med ladetrykk over 5-6 psi? Dette er vanskelig å gjøre når hjernen ikke vet hvor mye ladetrykk det er.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh...nå ble jeg litt forvirra:P, hva skal jeg ta ifra 9A og hva skal jeg ta fra ABF?... skal jeg finne meg en passat motor med 9A i motorkode og stæle stemplene fra den? Og så stæle blokka fra ABF`en?...Eller skal jeg ta stempler og blokka fra en 9A motor med motorkode ABF?...passer dette i 2.0l 16v 150hk Gti motoren min?....

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0L 16v 150 hk er ABF (Golf 3 GTI 16v, Seat Ibiza Cupra....)

2,0L 16v 136 hk er 9A

 

Ta stemplene fra 9A og sett i ABF motoren din, men er nok nesten billigere å kjøpe skikkelige smidde stempler om du ikke får tak i en skikkelig billig 9A motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha!,nå skjønte jeg det, hehe må ha det inn med tesjke jeg vettu;P

Fordi 9A motoren har mindre hk er det kortere stempler da eller? og siden det så får jeg lavere kompresjon!..? som man helst må ha med en turbomotor....

Men trur jeg går for smidde stempler, (pappa kan få taki dette relativt billigt)

Pluss at smidde stempler tåler mer, eller hva?

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SATAN!! nå gikk fronten min åt hælvete!! dritten knakk tvert, når jeg skulle rygge ut av gården satt den seg fast i underlaget....

 

Glassfiber er din venn:)

 

Hvis håpet er ute kan jeg godt kjøpe det som er igjen av deg rimlig..:D

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassfiber er din venn:)

 

Hvis håpet er ute kan jeg godt kjøpe det som er igjen av deg rimlig..:D

 

Hmm, ja kanskje det.

Stikker opp på glassfibersjappa og høre med døm i dag om det er noe håp for stakkars fronten min.

 

Btw. Hva skal du med den ødelagte fronten?

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort, 1500 spenn skulle døm ha for å mekke den helt fin igjen (var en god del sprekker på den, etter jeg har gåt nedi og kjørt på katter og dritt og møk)

1500 er uans. billigere enn å kjøpe en ny en, iom. at jeg er fornøyd med utseendet på den....

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra, er enig at GTI 16v er litt morsomere enn VR6, er liksom så mange som bygger om til vr6.. Finnes ikke så mange Golf 3 GTI 16v har jeg inntrykk av.. 150 gode hester, med godt bunndrag.

 

Ser du har orange blinklys foran.. Jeg har noen hvite tilsalgs, med Tåkelys. Har du ikke Tåkelys orginalt på din, så kan jeg koble sammen det for deg også hvis du vil..

 

Ang. fronten din så syns jeg den er jævli kul, har lyst på den selv. Men en kamerat har helt lik, pluss deg. Så da gidder ikke jeg og herme.. hehe

 

DSC01739.jpg

 

skjønner lissom ikke at du kan mene at gti`en er morsomere enn vr6`en.... det er jo bare helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår