Gå til innhold

Min Volvo 945!!!

Ranger emnet


Trond D

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okay...de e isje skeive og fodle av bolkar?lakken e isje d stusta problemet...

De e litt kant skjørte, litt hakk her og der. Men for all del, e jo bare te å se på de om det e någe, hvist ikkje så kjøpe jo han andre de.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dags for en liten oppdate!

Som tidligere nevnt så rister det ved høyere fart, og det ble undersøkt i går. Fant to ting: 1 Venstre fremhjul lager en liten lyd når jeg rikker på det, så da skal bærekulene skiftes 2 DETTE fant jeg tilfeldigvis:

DSC02593.jpg

DSC02594.jpg

Dette er i enden av girkassen. Noen som vet hva den sprukne delen heter, om det er livsviktig å få byttet og om det er en stor opprasjon å få fikset?

 

Ellers så skal jeg legge om til vinter dekk en av dagene og da skal jeg prøve med på to av eiker felgene, de skal få på seg 9002...kritt kvitt :D

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stort problem å bytte den greia som har sprukket for deg. Trenger vel bare et pipenøkkelsett med latman', hvis det sitter skikkelig, noen treklosser til å legge under, og en ny del.. husker ikke hva den delen heter i farta, men dem er sikkert behjelpelig med å finne det ut for deg på volvo! :) Løftebukk kan være greit, når man holder på under bilen ;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke pris, sikkert dyrt, som vanlig! (Kjøpte nye oljekjøler til bruksbilen min, den kosta 3 lapper :P -originaldeler er dyrt!!)

 

Merker nok ikke så mye av ristinga på grunn av den delen, vil jeg tro.Men allikevel bør den jo byttes. Blir mer påkjenninger for motorfestene når den er defekt, samt girkassefestet og mellomakseloppheng, så jeg vil anbefale å bytte'n.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp av trond:p koster mellom 4 og 500.. skal ABSOLUTT ikke være nædvendig med latmannsarm, de skruene er jo skrudd rett i kassen, som er i alu, og de gjengene tåler ikke aå alt for meget.. bytta dette på min og når jeg satt motor og gir i..greit å ha en jekk under kassen, ellers er det bare nøkkler til å skru ut de 4 boltene..

 

kan godt stemme at det er derfor det rister så fælt..hele motoren/kassen blir jo veldig ustabil når den ikke er "tre punkts festa"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sprekken der er spesiell.... viser den vesentilige svakheten til aluminium veldig godt, nemlig at aldringa får den til å sprekke ved belastning.

 

Dog, det skal en del vibarasjoner til for at den skal sprekke slik, så det er nok en grunn til at den har sprukket.... men bytt, så ser du om det hjelper.

Og ja, det er skummelt når den der ryker... i teorien kan hele girkassa vandre opp(i girkassetunellen) og ned som den vil.

 

Ved bytte, så sett en jekk el no under kassa, løsne de 4 boltene som holder hele traværsen, og skru etter "logikken" deretter.... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, mange takk:) Men vet dere hva den delen heter? tenkte jeg sko ringe til volvo å hørre om pris og om det er bestillings vare, greit å vite hva jeg skal spørre om.

 

Det er vel selve bakre "opphengsbraketten" til girkassa (Ikke traværsen altså).... også bytter du gummioppheng samtidig... sånnt skader aldri:)

 

Er det m46 dette el? Syns opphenget ligna litt på M90...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er m90 ja

 

 

M90 på 1993 modell..? Bygd om denne da... :) M90 kom jo ikke før sent 94 på FK-motorene. Var M46 fram til 1994.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår