Gå til innhold

Min Volvo 945!!!

Ranger emnet


Trond D

Anbefalte innlegg

orginalt med m90 på din ja, og da er det ikke vaier.. næææi ike pys ut nå, kjp sinter heller! vil se åssen det er;) hehe

 

jeg gav 1500,- for jobben, og ca en lapp i film..

 

Men hvilken størrelser er det jeg skal ha på de forskjellige delen? snakka med pedersens og der sko de ha 3600 for sachs sport uten utløserlager. Venter på pris fra en kjennig på snap drive.

 

Soting: Det e den samme prisen så eg har fått då, men kor lange tid tar han? han eg har snakka med vil ha bilen ei helg bare for å hver sikker på at det holde. Kjøpe film fra bilxtra.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er det egentlig mann får ut veivhuset? tenkte å rengjøre det, er nok rimelig tett med tanke på hvor mye min svetter. Så litt på det istad, men for meg så det ut som mann må demontere litt for å komme til, stemmer det?

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å komme til veivhuset må du demontere litt ja..ut med motor, snu den og av med bunnpanna, da ser du veiven, og kan vaske og puse veivhuset! hehe men du tenker på veivhuventilasjonen.. du kan ta av den slangen som fra innsugsslangen ved filteret over toppen og ned mellom innsuget og blokka, der kan det tatte seg til med oljerester å guffe, åssen du får opp/ut selve åndingsboksen vet jeg ikke..har lust å ta min og en dag tenker jeg, men er nok best å ta av innsuget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å komme til veivhuset må du demontere litt ja..ut med motor, snu den og av med bunnpanna, da ser du veiven, og kan vaske og puse veivhuset! hehe men du tenker på veivhuventilasjonen.. du kan ta av den slangen som fra innsugsslangen ved filteret over toppen og ned mellom innsuget og blokka, der kan det tatte seg til med oljerester å guffe, åssen du får opp/ut selve åndingsboksen vet jeg ikke..har lust å ta min og en dag tenker jeg, men er nok best å ta av innsuget

 

Det e godt du forsår meg :D Ska ud å prøva nå, fekk bare tid te å ta slangen før eg gjekk på jobb i går, og den satt godt den!

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrudde jeg av veivhusventilasjons boksen. For å komme til den lettere så skrudde jeg av det der resirkulerings greiene til eksos. Så tok jeg diverse deler med på jobb å gikk løs med jotun tynner 10, en av det svakere tynnerne. Fikk også en sveiser til å smelte litt på de eksos grieiene slik at dem nå blir blendet.

Nye deler: bærekuler, krane til varmeapparat, girkasse feste......

DSC02596.jpg

DSC02597.jpg

DSC02598.jpg

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. sotinga, sjekk i tråden min å på bildene, jeg har den lyseste fra bilextra, 43% er det! er nokså greit!

 

MvH Petter`n!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. sotinga, sjekk i tråden min å på bildene, jeg har den lyseste fra bilextra, 43% er det! er nokså greit!

 

MvH Petter`n!

 

Det så slettes ikke gale ut. Blir den på de fremme og hakket mørkere bak tror jeg. Takk for tipset :)

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skru på kranen i varmeapparatet er noe drit. Får ikke på den ramma rundt, og den ene slangen sitter bom fast. Noen som har et tips om hvordan jeg kan få av en slange som sitter bom fast?

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang solfilm Trond, gå for 35% rundt hele, og heller litt mørkere bakrute...! Det kler vogna godt!

 

Skal selv tone rutene med sunguard solfilm, 35% styrke, samt at bakruta blir sota i noe rundt 15-20%...

 

Kunne ikke vært mer enig, skal en begynne å kombinere ulik styrke på sideruter foran og bak kan en likegodt droppe hele solfilmen. Lys film rund baut evt med mørkere i bakruta, og hvis det skal være skikkelig bøst, lys film i frontruta:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er kranen i, etter et reint helvette! Det der skal jeg aldri gjøre igjen. Takk for hjelpa Ronny :) Etter en 15 minutters kjøre tur ser det ut som vannet holder seg slik det skal og det har enda ikke svettet ut olje av påfyllings lokket.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår