Ezo Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Skal til å kjøpe et stylingkit fra Kenth's Auto, men rett før jeg sjekker ut, ser jeg: Når det gjelder godkjenning er dem fleste kit TUV godkjente. Dette gjelder derimot ikke Erebuni og andre usa/asia produkter da TUV ikke er nødvendig i disse landene. Trenger bodykit Tüv godkjenning? Er det noen som helst måter å gå rundt det på? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Såvidt jeg vet trenger man vel ikke særskilt godkjenning på bodykit så lenge modifiseringen ikke endrer karosseriets linjer nevneverdig, og/eller har skarpe kanter som kan være skadelig for fotgjengere. Hvis et bodykit derimot endrer formen på bilen vesentlig kan det nok være nødvendig med godkjenning - men det er nok opp til Biltilsynet å avgjøre. Den letteste måten å finne ut om du vil få problemer med dette er å ta kontakt med et Biltilsyn (f.eks. et annet enn det du godkjenner bilen din hos) og høre hva de mener, og så ta en avgjørelse deretter. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Krever TUV for det meste nå. ALT av vinger bla.a SKAL ha TUV papirer eller lignende. Det har jeg selv fått erfare. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Litt OT, men denne TÜV-godkjenningen; Hvorfor må alt på død og liv godkjennes av disse. Klarer ikke de norske tilsynsmyndigheter å godkjenne noe på egenhånd uten å få et godkjennende nikk fra storebror? Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 TUV på styling går for det meste på det at personen du kjører på i 40km/t (f.eks) ikke skal bli mere skadet med styling på bilen enn det han hadde blitt om bilen var orginal... - alle kanter på bilen skal ha en minimums diameter på 5mm.. - vinger skal heller ikke stikke utenfor siluhetten av bilen. Men vis bilen mot formodning skulle bli større i areal etter at styling er satt på så er det bare og måle den opp igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kripus Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg måtte bare ha det på senkesette og "badlook" Men har ennå ikke fått noe bruk for de... De bare ligger i hanskerommet sammen med resten av papirene! Siter 91 Vw Golf 2 (Prosjekt i deler) 94 Ford Eskort STV (sambo sin egentlig) 86 Vw Golf 2 ( Solgt) 85 Ford Fiesta (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Litt OT, men denne TÜV-godkjenningen; Hvorfor må alt på død og liv godkjennes av disse. Klarer ikke de norske tilsynsmyndigheter å godkjenne noe på egenhånd uten å få et godkjennende nikk fra storebror? Reodor F Det er ikke pålagt at det skal være TUV, men ettellerannet godkjenningsorgan som er godkjent. TUV er bare det mest utbredte, og det de fleste bruker. Ting kan selvsagt godkjennes uten TUV, problemet er bare at det ikke finnes nok personer med kompetanse nok som tør å godkjenne alene. Det er en ganske omstendig jobb å få ting godkjent, og når det allerede finnes organer som gjør denne jobben, hvorfor ikke bare bruke disse..? Jeg måtte bare ha det på senkesette og "badlook" Men har ennå ikke fått noe bruk for de... De bare ligger i hanskerommet sammen med resten av papirene! I hanskerommet holder det sjeldent å ha dem dersom det ikke står i vognkortet, spesielt når det gjelder senkesettet. Å ha det i vognkortet er ikke det samma som å ha noe godkjent, heller det motsatte. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Fagfolk med sunn fornuft får ikke lov til å ta visse avgjørelser her til lands. Andre steder i verden får man jo nesten godkjennt et badekar med påhengsmotor for bruk på veien.... (Jeg sa nesten :) ) Men sånn er det bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg