Gå til innhold

Bilstereo i en Golf 2.

Ranger emnet

erst

Anbefalte innlegg

Gikk i vår til innkjøp av min første bil, og det ble en golf 2 med besjedne 75hk:cab Bilsteroen som sto i bilen var orginalt og ganske pinglete med (pioneer?) radio/kassett og to 4" blaupunkt 25W. Søket etter inspirasjon på nettet, og på bakgrunn av dette gikk jeg til innkjøp av bilstereo.

Bilstereo til nå:

* Alpine 9847R

* Focal Access

* Alpine 6x9, 30W rms

* Biltema forsterker 2x50W

Slik ser altså anlegget mitt ut pr dags dato. Kjøpte biltema forsterkern på tordag, kostet bare 300kr da. Koblet den til 6x9'ene og det ble en sinnsyk forskjell!!!! :D For å si det slik så gav innkjøpet mersmak. Og nå spør jeg etter hjelp fra dere.

Jeg har et begrenset budsjett på et par tusen. Dvs jeg vil ikke bruke mer penger enn nødvendig. Er litt kjip med pengene for tia.

Planene:

* Forsterker til Focal frontsettet

* Forsterker til Subwoofer

* Subwoofer, liten 8" eller 10" er tross alt golf jeg skal montere det i. :)

* Et par ekstra 6*9'er bak, eller andre høytalere til å montere i hattehyllen eller i dørene bak.

Leste forresten på forumet (tror jeg) her om dagen at 6x9'er ikke klarte å gjengi musikken korrekt.. stemmer det?:hvaskjera

Trenger egentlig tips å råd om hvordan bilstero jeg skal kjøpe.

Vil en 4x50W Saga forsterker være et godt valg, til å drive frontsettet mitt og eventuelt et sett bak eller 6x9'er:hellothere: Og en saga 2x75W brokoblet til å drive en liten subwoofer?

Hvordan skal effekten i RMS forsterker og sub stå iforhold til hverandre.. lik, større mindre effekt?:well:

Lenke til kommentar
Del på andre sider