GOLF393 Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 hey! har en golf 3 93 mod tdk motor kjørt 230k. som overskriften sier så ser d ut som d lekker olje til kjølevæske. i kjøleveskebeholderen er væsken helt svart og lokket har noe hvitt gugg/majones. Noen som vet om dette tyder på at toppakningen e gåen? eventuelt noen som kunne tenke seg å ta en titt på bilen og skifte dette for billig peng? verksted e jo dyrt og jeg er student...så hvis noen med peiling i bergensområdet vil tjene peng for å skifte toppakning hadde vært genialt... takker for all hjelp jeg kan få... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Kan med stor sansynlighet si at det er toppakningen din som er gåen. Hadde samme problemet på min egen, men jeg opplevde ikke noe problemer med dette, kjørte slik i over 1 år før jeg gadd å bytte, men kan jo være greit å ha alt på stell så ting ikke blir værre, er jo ikke alle "havari" som er like. Selve jobben er ikke så avansert men tar fort eit par timer, men du bør planere toppen også for å være helt sikker, dette forlenger prosessen og kostnaden litt. Utenom det er TDK toppene veldig utsatt for sprikkdannelser noe som i det fleste tilfeller ikke har noe bivirkninger, men det finnes dem som er sprukket på "feil" plass og da må du ha ny, eller få noe til å "sy den" Jeg gidder ikke å bytte flere toppakninger uten at jeg må så du får ha lykke til med letingen, og toppen din. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Min lekker også olje i kjølevannet, men passer bare på å fiske det opp en gang iblant, og etterfylle med olje/kjøleveske etter behov. Selv verkstedet mente det ikke var verdt pengene å fikse det, så lenge problemet ikke ble større. Spørs jo da selvsagt hvor mye olje som lekker på din:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ser ut som det er standard på Golf at den skal lekke litt olje i kjølevannet. Har hatt olje i kjølvannet i snart 2 år nå, ingen problem det, enda. skifter kjølevann og renser systemet 1 gang i året for at jeg ikke skal miste effekten i varmeregistret. Men du kan jo gjøre det selv og bli en erfaring rikere... Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF393 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 takk for svarene folkens. vet ikke hvor lenge bilen har hatt motorolje i kjølevæsken. har funket fint hele sommer med lekkasjen, men tenker at om vinteren kan d vel fort bli problemer hvis d ikke e nok kjøleveske i systemet. Hvordan taklet motoren vinteren med sånn lekkasje-noen spesielt jeg bør gjøre for å gjøre den "vintersikker"? hvordan rense systemet Rozzy? tror jeg lar være å bytte toppakning jeg og... , og håpe på at bilen holder en stund... hvor mye vil verkstedet ta for bytte av toppakning... har hørt at d kan koste over 10K... Hva brukte dere til å "fiske" opp kjølevesken med da? kjøpte en håndpumpe fra clasohlson.. håper d gjør susen... er ikke noe wiz når d kommer t biler... takker nok en gang for hjelpa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 hvordan rense systemet Rozzy? Jeg kjøpte radiator rens på en bensin stasjon. på flaska står det hvordan den skal brukes. Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 jeg bruker ymse papir og andre ting med oppsugingsevne. olja flyter på toppen. Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF393 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 nice... får ta meg en tur til shell og kjøpe en flaske med radiator . tror pumpen vil funke bra for å få ut all kjølevæske/motorolje...thx! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg