GOLF393 Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 hey! har en golf 3 93 mod tdk motor kjørt 230k. som overskriften sier så ser d ut som d lekker olje til kjølevæske. i kjøleveskebeholderen er væsken helt svart og lokket har noe hvitt gugg/majones. Noen som vet om dette tyder på at toppakningen e gåen? eventuelt noen som kunne tenke seg å ta en titt på bilen og skifte dette for billig peng? verksted e jo dyrt og jeg er student...så hvis noen med peiling i bergensområdet vil tjene peng for å skifte toppakning hadde vært genialt... takker for all hjelp jeg kan få... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Kan med stor sansynlighet si at det er toppakningen din som er gåen. Hadde samme problemet på min egen, men jeg opplevde ikke noe problemer med dette, kjørte slik i over 1 år før jeg gadd å bytte, men kan jo være greit å ha alt på stell så ting ikke blir værre, er jo ikke alle "havari" som er like. Selve jobben er ikke så avansert men tar fort eit par timer, men du bør planere toppen også for å være helt sikker, dette forlenger prosessen og kostnaden litt. Utenom det er TDK toppene veldig utsatt for sprikkdannelser noe som i det fleste tilfeller ikke har noe bivirkninger, men det finnes dem som er sprukket på "feil" plass og da må du ha ny, eller få noe til å "sy den" Jeg gidder ikke å bytte flere toppakninger uten at jeg må så du får ha lykke til med letingen, og toppen din. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...