Gå til innhold

sportsseter i audi a4?

Ranger emnet

Mehdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter her med et stort problem og håper noen kan hjelpe. problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg skal feste mine sportsseter. Bruker jeg de orginale festene så blir setet for høyt, og bruker jeg de universal brekettene så blir setet for lavt. så er det noen som har gjort dette før ? trenger hjelp straks.. hvis jeg ikke får montert på setene så må jeg levere dem tilbake innen de 14 dagene jeg har på meg som er om 4 dager.

takk for alle svar=)

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er uorginale stoler det er snakk om, så kan det hende du blir nødt til å sveise litt på egen hånd da.. Du sier at setet blir for høyt eller lavt, prøvd å justere setene i tillegg da?

Eventuelt så får du bruke universalbraketter, og gjøre om litt på disse, sånn at de blir høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for tipset:) men når jeg skal bruke universalbraketter. kan jeg da bruke en planke til å heve med? (som da skrus igjennom bunnen på bilen sammen med universalbrakettene?)

men fortsatt ingen som har montert sportsseter i en audi før?

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for tipset:) men når jeg skal bruke universalbraketter. kan jeg da bruke en planke til å heve med? (som da skrus igjennom bunnen på bilen sammen med universalbrakettene?)

men fortsatt ingen som har montert sportsseter i en audi før?

Planke?! Tror jeg du skal holde deg langt unna.. Bør nok fram med sveiseapparatet eller noe lignende :)

Sikkert flere det, spørsmålet blir vel om det er noen som har montert uorginale stoler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STÅL! Eller godt dimensjonert alu. Lag det minst like solid som org.understellet.

I Volvo 240 er det som regel veldig kurant. Man tager org.skinnene, skrur to f.eks 40x40x3mm eller 50x50x5mm fast i bøttestolen, og punkter dette fast i org.skinnene. Så fjerner man stolen, legger til et par stenger på tvers, og helsveiser. Da beholder man lengdejusteringen. Vinkling og høyde finner man ut av ved å stable opp masse plankebiter el.l. i gulvet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei takk for tipset. nå har jeg kjøpt meg noen universalfester av stål, planer om å skru dem fast i gulvet. men noen tips til hva man bør tenke på før man begynner å borre i gulv? 0g hva man bør tenke på etter man har laget noen hull?:) takk igjen =)

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville nå ha tilpasset de til org-hullene/boltene i gulvet. Brukt noen flatjern/vinkeljern for å nå bort til de.

Hvis du nå på død og liv skal lage nye hull får du lese i bilsportboka, den finner du på http://www.bilsport.no. Den sier legg en skive/flattjern med sånn og sånn areal over og under gulvet og bruk så og så grov bolt med den og den styrkegraden.

FØR du borrer, trippelsjekk at du ikke treffer noe under/over. Jeg har satt kappeskiva rett i et bensinrør. Seff skjedde det en halvtime etter at jeg skulle ha reist til rudskogen. Skulle stressmontere en bøttestol. Det treffet rakk jeg aldri. :rolleyes:

ETTER maler/sprøyter du først rustgrunning, så tectylerer du og gjør hva du ellers begjærer med gulvet ditt.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider