chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 bilen skal bli clean! først blir den sølv metallic med to svarte striper. så senere når eg har råd skal bilen bli svart metallic men er ikke sikker på om eg skal ha striper da..skal ikke no særlig styling på bilen..kanskje et 2-3 cowl scoop men ellers orginal. men motortrimm blir det nokk i framtidn om ikke det blir bytta til større og morsommere motor:D ja det blir en del retting og sparkling det er garantert!!!! skal ta mye bilder mens det blir jobbet. kjøpte inn varmluftpistol i dag. det skulle spare meg for en del støv:p har testa litt og ser ut til å vere effektiv som f*** er deilig å dra av lunkne lakk lag:P bart metall ruster!!!! eg vet det fra erfaring:p men kommer nokk ikke noe rust på min under prosessen.. den står hele tiden i garasjen godt og varmt før og etter den har blitt pussa på. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 blir også konidempere og stive senkefjærer, polyforinger skal og monteres, muligens en diffa 12 bolt aksling bak senere. men pengene bestemmer meeeeeget mye no i min tid;) skal trekke opp setene i skay eller skinn eller hva de bruker men det står absolutt ikke høyt på listen enda.. først skal den bli lakket. så kommer noen felger. så kommer koni og fjærer osv..så langt om lenge kommer setene... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Konge at du er så ung med en F-body! Vet nøyaktig hvordan du har det! (kjøpte min som 17 åring!:D) Stå på er alt jeg sier! Du må passe på å ha bilen tørt hvis du skal helt ned til metallet. en liten dråpe skaper rust på no-time! Ang felger: Hvis du skal lakkere bilen sølv hadde jeg gått for noen centerline felger alâ: Hvis du skal ha svart syntes jeg slike stiler er kult: Her er de jeg har bestemt meg for: Centerline har mange fine felger i den stilen du ser ovenfor, og jeg tror den kan passe bilen din kjempebra. Over til andre tips: Som du sikkert ser så virker bilen litt "tynn" i fronten. Det du kan gjør her er å få deg en leppe på undersiden. Noe ala: Som du ser så virker bilen mye "feitere" i fronten ved å ha en liten 10cm leppe (gummi) i bunn. Her har du et bilde til for å illustrere det jeg mener: Du burde også få en slik en i grillen: Har du vurdert et heftigere panser? Panseret kan fort bli for plain uten noe modifikasjoner: og for the love of god: Du må få ordnet med de pottene bak! Ser ut som de henger skjeft. Har du vurdert chrome tips? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 pottene henger skjevt ja.. tviler på det blir cromtupper.kanskje noen 3-3,5 strake rør. men pottene skal få bli der en stundt hvertfall. hvet noen hvor en slik leppe skaffes? har lurt på det lenge og vil ha en slik leppe hvis prisen er rett:P de øverste centerlinefelgene du viste har eg sikla på en stund og er meget aktuelle..blir 10x15 bak og 8x15 framme Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 tja, ser på den sorte camaroen at de leppene der ligner mystisk på leppene til 77-81 Trans am her er det vel egentlig bare å la fantasien råde litt. Dette er lepper som er enkle å montere på denne bilen (skru fast!) Hadde googlet litt og forsøkt å bli litt inspirert til hvilke lepper som vil se bra ut. Det er alltid mulig å få de til å passe, så det er bare å finne den du liker best Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Slike lepper finner du på alt fra ebay til firebird skroten i sverige til mest sannsynlig samtlige av amcar leverandører i Norge Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Feit bil! Du har mye arbeid foran deg ser det ut til, lykke til!:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 hehe..har nokk det..men det visste eg da eg kjøpte bilen med mitt budsjett:P gror ikke penger på trær så får gjøre det beste utav det en har:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Bare hold bilen kjørbar, ellers så kan du fort ta vann over hodet. snakker av erfaring her. ting blir ikke bedre av å stå stille Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 neida.. har gjort den ukjørbar:D men fikk det til eg:D så bilen er kjørbar.. måtte jo bytte girkasse så den var dårlig kjørbar fra før;) bilen er kjørbar men dempere,fjærer og bremser skal nokk byttes Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Det er jo bra! jeg har driti på draget med å ikke montere ny girkasse i T/A'n. Men nå har jeg endelig skaffet meg en ny en da:D hehe Tror uansett dette prosjektet her blir kjempebra! Gjør du all jobben selv? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 ja...lite med hjelp egentlig:/ hvartfall skikkelig hjelp:P har du vanlig gassermotor og automat kasse er det ikke så utrolig komplisert å bytte kasse;) har gjort det 4 ganger ca nå..pga den eg kjøpte i førsteomgang funket ikke så det ble mye krøll...endte opp med en 350 kasse til for en hel stor lapp:D så kom bra ut av situasjonen...blir mest sannsynlig de dere centerline chrome nugget eller hva de heter:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Høres bra ut! Har du bilder av lakken du skal ha forresten? Betaler et laken for kassa jeg skal ha og! :D Og gjerne bilder av de felgene du skal ha Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 er det ikke disse som heter crome nugget?: den svarte lakken blir slik: har ikke noen bilder av sølv enda..men det er jo rustbullet da:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Mener den felgen heter scout jeg hvis ikke jeg tar feil. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg