Gå til innhold

Burley -> Ford Sierra Stv -> Focal, Pioneer, GroundZero

Ranger emnet

BurleY

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har så smått begynt med mitt lille og første bilstereoprosjekt i min første bil.

Bilen er en Ford Sierra Stasjonsvogn 93 mod. Jeg fokuserer heller på ”god” lyd istedenfor ”høy” og bråkete lyd. Så her kommer litt info om hva jeg har kjøpt inn, eller skal kjøpe inn. Mangler litt enda.

Foran:

FOCAL 130CA1

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16001&PHPSESSID=e1bfc6b6fcb9da15a1583bfc1f232100

Bak:

FOCAL 690CA1

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16003&PHPSESSID=e1bfc6b6fcb9da15a1583bfc1f232100

Forsterkere:

Mangler forsatt en til 6x9 høytalerene bak, noen forslag?

Ground Zero GZTA 2.500TX

http://www.iceaudio.no/?func=varer&ID=57&PHPSESSID=25d177f46883bd0f71e36a24810d851f

Sub:

FOCAL 30A1

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16007&PHPSESSID=e1bfc6b6fcb9da15a1583bfc1f232100

Kabelsett:

Earthquake Ak4000

Spiller:

Pioneer DEH-30MP

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=932704 &cart_id=

Oppdateringer kommer etter hvert, kommentarer og annet mottas med stor takk :D

Mvh

Kristan

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som om jeg skal selge Saga Forsterkeren og dynabel forsterkeren , kjøpte meg heller en Ground Zero GZTA 2.500TX forsterker til subben. Så da får jeg heller se ann senere, hvilken forsterker jeg bruker på fronsettet og 6x9 høytalerene . Noen anbefalninger?

NB : http://www.bilforumet.no/topic/131393-jbl-3196-6x9-selges-nye-i-eske-passende-forsterker/?do=findComment&comment=1451171

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan begynne med og legge ut hvor langt jeg nå er kommet, har nå klart og bygget ferdig kasse til elementet og så smått begynt og dra litt kabler i bilen. Men desverre så lider jeg av sykdommen "glemme og ta bilder mens jeg skrur" hehe, så det ble ikke så mange bilder desverre ;(

Litt bilder ifra kassa og byggingen.

Jeg er ikke den typen som sparer på limet akkurat :p

IMG_2049.jpg

IMG_2061.jpg

IMG_2056.jpg

IMG_2180.jpg

IMG_2177.jpg

Det ferdige resultatet, må si jeg vart meget førnøyd :) Kassa ble bygd i 22mm gulv spon. Den er på ca 33liter.

P1010007.jpg

TEAMdefcon: Jeg har ikke rukket og teste elementet enda, men regner med og få forsterker og 6x9 høyttalerene imorgen, så jag kan sikkert si litt mere om det da.

Edit: Dynabelforsterkeren er nå solgt :)

Saga forsterkeren selges også hvis noen er int ;)

Kristian Bjørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort endel i dag, da jeg sluttet tidlig på skolen.

Har fått laget "kasser" til 6x9 høytalerene, montert ny forsterker, trekt basskassa på nytt, og koblet opp slik at jeg iallefall har bass i bilen ;) !

Det som gjnestår og gjøre nå er og legge kabler til 6x9 høytalerene bak, skjule bass remote kabelen, montere høytalere i fremdørene og koble og ordne litt til ;) Håper at det blir bra til slutt.. Her kommer iallefall noen bilder :)

P1010003.jpg

P1010013.jpg

DSC00022.jpg

P1010014.jpg

DSC00023.jpg

P1010016.jpg

Sånn ser det ut nå ;) Blei ok syns jeg :)

P1010022.jpg

P1010011.jpg

Kristian Bjørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

focal subben skal ikke ha lukka kasse :) bare et tips men tror ikke det har så mye å si :)

Det står ingen steder at den ikke skal ha lukket kasse, men ja det er anbefalt og ha portet kasse til den. ;) Det er jeg fullt klar over :) MEn jeg ble fortalt at den kom til og spille meget bra i en lukket kasse på +/- 30 liter. Jeg har ikke fått testa den noe neda, men syns det låt okey i går. Gjentår endel justeringer tror jeg:)

Fin L by the way velkommen i klubben hehe :)

Hehe! Ja begynner å bli litt lei den "L" nå ass ;)

Skal prøve og ta bedre bilder etterpå, eller imorgen :)

hvordan er 6x9'ene? har slike selv, har ikke prøvd de, så skal jeg selge de nå, så greit å vite hva jeg selger. hehe

Jeg har ikke fått testa dem enda, skal ut og legge opp kabler til dem nå, så jeg kan sikkert si mere om dem i kveld eller i helgen :P Spørs hvor mye fest og fyll det blir ;)

Ble fint dette! Kan jeg spørre hvordan du har fått festa "veggene" ved siden av basskassa for å få dem til å sitte rett ordentlig ved siden av kassa?? og ser du skjøtene godt i virkeligheten, eller er de like "usynlige" som på bildet?

Takk :) Jeg har ikke festa dem på noen måte enda ;/ Bare laga det såpass trangt at dem passa akkurat når dem ikke var trekt. Slipte litt av dem og trekte dem etterpå. Da passa det perfekt, man må liksom dytte dem inn, å dem står utrolig godt fast, veit ikke om jeg trenger og feste dem noe menre. Men skal ta en titt på det etterpå :)

Den høyre skjøten ser du nesten ikke i virkeligheten, men den venstre på bildet ser man litt bedre. Men ja dem er nesten like i virkeligheten som på bilder :D Kan sikkert ta et bedre bilde etterpå :P

:)

Kristian Bjørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et ALT for høyt alkohol inntak i går, så er det vel snart på tide at jeg går ut og prøver og finne ut hvordan jeg gjør det med kabler til høyttalerene bak ;) men først skal jeg drekke 2 liter vann og prøve og gi meg med og sjangle :)

Uff, Sprit, Champagne, Tyrker, "drinker", cider og øl i store mengder er ikke bra for kroppen har jeg funnet ut ;) HAHA!

Kristian Bjørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et ALT for høyt alkohol inntak i går, så er det vel snart på tide at jeg går ut og prøver og finne ut hvordan jeg gjør det med kabler til høyttalerene bak ;) men først skal jeg drekke 2 liter vann og prøve og gi meg med og sjangle :)

Uff, Sprit, Champagne, Tyrker, "drinker", cider og øl i store mengder er ikke bra for kroppen har jeg funnet ut ;) HAHA!

Respekt! :???: :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider