Gå til innhold

Morgis: Volvo 264 GL USA ( Litt 850 T-5R )

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var snakk om at det var treff i evje også. Hørt noe om det du?

Står så lite om treffene her på bilforumet syntes jeg

 

Var snakk om et på evje, men tror de droppa det når de fikk vite at det var treff i SP igjen... Står noe på happenings tror jeg.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snakk om et på evje, men tror de droppa det når de fikk vite at det var treff i SP igjen... Står noe på happenings tror jeg.

 

:)

Fikk se bilen min på TV faktisk.

Helt på slutten så er det et glimt av den sammen med en hvit 460 :)

http://nettv-tvs.aftenposten.no/player/?id=1593

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker fint den bortsett fra at jeg satte inn kammer fra en B28 jeg hadde stående som var slitte så den høres ut som en symaskin. Skuffende, men tar meg ikke tid til å fikse det da jeg holder på å bygge ny motor på B280 blokk så fikser jeg heller kammen på originalmotoren når den er tatt ut av motorrommet :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da blir det snart en oppdatering av motorprosjektet mitt.

Har nå delt hele B280F motoren samt en B28E motoren som står i garasjen.

Planen er som følger:

Løfte ut B27F motoren for å friske den opp med riktige kammer, vaske og sette den til side da den enda er frisk som en fisk som snart veteran :)

Bygge opp på B280 blokka som har bedre olje- og kjølekanaler og større volum.

Ut med 60graders veiva og inn med 90graders veiv fra B28.

Av med F stemplene (9:5:1 komp) og på med E stemplene (10:0:1),

på med B28E kammer for maksimal løft, på med B27 topper for å konsentrere forbrenningskammeret.

Bort med EFI og inn med K-jet systemet. Grunnen til dette er at jeg ikke ønsker å modifisere ledningsnettet på bilen, hjerner og styreenheter koster mye og vanskelig å oppdrive samt jeg ønsker å holde original-looken under panseret.

Det blir da K-jet fra B28E, kjededeksel fra B280 og 100ampers dynamo.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det snart en oppdatering av motorprosjektet mitt.

Har nå delt hele B280F motoren samt en B28E motoren som står i garasjen.

Planen er som følger:

Løfte ut B27F motoren for å friske den opp med riktige kammer, vaske og sette den til side da den enda er frisk som en fisk som snart veteran :)

Bygge opp på B280 blokka som har bedre olje- og kjølekanaler og større volum.

Ut med 60graders veiva og inn med 90graders veiv fra B28.

Av med F stemplene (9:5:1 komp) og på med E stemplene (10:0:1),

på med B280E kammer for maksimal løft, på med B27 topper for å konsentrere forbrenningskammeret.

Bort med EFI og inn med K-jet systemet. Grunnen til dette er at jeg ikke ønsker å modifisere ledningsnettet på bilen, hjerner og styreenheter koster mye og vanskelig å oppdrive samt jeg ønsker å holde original-looken under panseret.

Det blir da K-jet fra B28E, kjededeksel fra B280 og 100ampers dynamo.

 

Holder også på å montere stoor aluminiumskjøler. Mekanisk vifte måtte fjernes og elektronisk skal monteres.

 

Gleder meg til dette.. Skal følge med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår