Gå til innhold

Morgis: Volvo 264 GL USA ( Litt 850 T-5R )

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

er det din? eller bare en likedan?:)

hehe. bilen min er fra california og filmen blir spillt inn i san fransisco, og det ble solgt voldsomt mange volvoer den tiden så :P

Men er jo litt artig uans å se en helt identisk bil på film :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er faktisk ganske mange 240'er i amerikanske filmer. Spess stasjonsvogner.

F.eks i "den sjette sansen" så kjører de en grønn 245.

På en serie kalt medium som gikk på tv2 for ikke lenge siden kjørte de også en mørk 245.

Og i filmen "40 year old virgin", mørk 245.

Ser ut som samme bilen hele tida. :p

Forresten, hvor i Kr.Sand bor du hen Malone?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det bare er mine øyne som ikke får det med seg, men er ikke støtfangerne på denne bilen lik støtfangerne på alle Volvo'er i 200 serien fra 1975 - 1980? Hva er eventuelt forskjellen?

Må bare få stemme i med alle andre som har gitt deg skryt. Tror nok dette er den fineste 4 dørs Volvo'en i det tidsrommet jeg har sett. Skulle klart å kjørt rundt i en slik.

Som jeg har fått med meg er det strenge sikkerhets-restriksjoner i de fleste (alle?) statene, dvs. at støtfangerne er "større". De fleste US-fangere har, som jeg har lagt merke til, en støtdemping i feste-annordningen for at fangeren skal dempe litt mere mot f.eks. en fotgjenger.

Volvo har vel denne støtdempe funksjonen, eller krympesone, standard på alle 2 og 7-serie, bare at i statene er den enda større. Volvo var veldig forut for sin tid med sikkerhet.

Et eskempel på 70-talls Celica

Med US-fanger:

USACelicaTA22.jpg

Uten US-fanger:

RA-21.jpg

Beklager OT, men bare måtte forklare dette. :;)

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har fått med meg er det strenge sikkerhets-restriksjoner i de fleste (alle?) statene, dvs. at støtfangerne er "større". De fleste US-fangere har, som jeg har lagt merke til, en støtdemping i feste-annordningen for at fangeren skal dempe litt mere mot f.eks. en fotgjenger.

Volvo har vel denne støtdempe funksjonen, eller krympesone, standard på alle 2 og 7-serie, bare at i statene er den enda større. Volvo var veldig forut for sin tid med sikkerhet.

Et eskempel på 70-talls Celica

Med US-fanger:

patriot.gif

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig griserå!!!

Har du Xenonkit på denne bilen? (sorry har ikke tid til å lese gjennom alt!) :)

nei, men har et par ballaster liggende. 3stk hella. så hvis jeg hadde kjøpt et par pærer så hadde det vært fint med xenon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nytt har skjedd.

Forrige helg ble det montert solfilm på alle vinduene.

Spesiell mørk film med svak speilrefleks og gull skjær.

Første gang jeg monterte solfilm og det klarte jeg bra syntes jeg. Ble ingen bobler :D

Oktober siste 005.jpg

Oktober siste 009.jpg

Oktober siste 010.jpg

På torsdag fikk jeg de gjenstående delene fra lakkering.

Speil, bensinlokk, deksler bak lykter og et stag til fronten.

Oktober siste 011.jpg

Handlet meg også et sett med høytalerdeksler fra HT-173 serien.

Oktober siste 012.jpg

Høytalerene blir montert på sponplate.

Oktober siste 013.jpg

Oktober siste 014.jpg

Oktober siste 015.jpg

Bilder av speilene påmontert har jeg ikke enda.

Klarte derimot å miste et av speilglassene i går. Passasjer side.

Om noen har til salgs for en billig penge så er jeg interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider