Gå til innhold

Nytt stereoanlegg ?

Ranger emnet

Gravstein

Anbefalte innlegg

Har per dags dato:

Cadence Beast Master 15"

Gammelt Cadence 6,5" komponet sett bak.

Focal 165V1 komponent sett forran.

Audison lrx 1,1K som driver subben

og en jalla forsterker som driver komponent setta.

Det spiller helt greit, men eg kunne tenke meg alt spitter nytt.

Gjerne noe som spiller høyre og finere en før.

Det liksom mangler den ekstra trøkken i subben og eg er ikke helt fornøyd.

Har sett på SoundStream, Ground Zero, Fusion, Earth quake, Kicker osv..

Men det er jo ikke lett i det heletatt...

Tengte att eg skulle bruke en 35 -40 000kr over noen få måneder..

Hadde vert flott å bli sponsa men det er vell heller littvanskelig.

Noen som har formeninger for hva eg bør satse på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart anbefalt deg å beholde LRx monoblokken. Skal du ha noe som er vesentlig bedre enn denne, vil det koste deg mye penger. Audison har også flere glimrende forsterkere i LRx serien som du kan bruke for å supplimentere oppsettet.

Når det gjelder fronthøyttalere finnes det mye å velge i. Det viktigste er å avgjøre hvilken lydsignatur du er ute etter, og velge ut er utvalg kandidater for utprøving.

Si litt om hvilken lydsignatur du er ute etter. Det vil hjelpe endel ved anbefaling. Liker du lyden i Focal settet du har, er det f.eks liten vits å anbefale Morel, da ville jeg enten sett på dyrere Focal sett, eller tatt en kikk på Hertz. Syntes du lyden i Focal settet er litt lys/skarp, kan kanskje Morel være tingen, eller kanskje Audio Develpoment.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider