Gå til innhold

Hvordan har dere camberen forran på 240en?

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Driter meg ikke ut!!

 

Men for mer negativ camber så må du gjøre om bærebruene dine. Det har jeg gjort.

 

For meg som ikke har så mye peiling: Kan du forklare litt nærmere hvordan du har modifisert bærebruene?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som ikke har så mye peiling: Kan du forklare litt nærmere hvordan du har modifisert bærebruene?

blir vel noe tilsvarende til denne comboen:

http://www.trianglesunlimited.com/index.php?pg=controlarmsrace

http://www.trianglesunlimited.com/index.php?pg=controlarmsstreet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig tar jeg firhjulsmåling! Har hatt flere de sisste åra for å få ting bra!

 

Jeg merka og flyttet 1cm inn fra merket på hvær side. Det kom seg litt med understyringa, har jo spacere jeg og.

 

Husker ikke hvor mye spissing jeg kjører med nå, men 240en skal ha en del spissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The 240's existing adjustment slots are minimal in width, and can easily be extended inboard by hand-filing a longer arc as there's plenty of metal to spare. With standard ride height only about -0.5 degrees can be obtained. Lowering the suspension will achieve additional negative of at least 1 degree. With effort I achieved -2 degrees each side on a lowered 1980 chassis using standard upper strut bearing mounts. The limit to negative camber is when the large spring touches the inner strut tower when the steering is turned.

 

Moving the uppeer strut mount 17 mm equals a one degree increase in negative camber.

 

ref.: Volvo Sports Handling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiller du den helt inn, har du ca -0.8 camber. jeg har taxi plater på min i tillegg til att opphengskulene og styrestag er flyttet ned 40mm. da ble det -1.6 i camber. det funker veldig bra på vei og banekjøring. sliter dekk jevnt også.
Hei. Har du no dele nr på dem taxiplatene? Er d andre bærekuler å på taxi/ambulanse? Mvh Håvard Forsaa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har du no dele nr på dem taxiplatene? Er d andre bærekuler å på taxi/ambulanse? Mvh Håvard Forsaa.

hei, såvidt jeg erindrer (for å bruke et stilig ord), så kan man ikke bruke taxiplater med servo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, såvidt jeg erindrer (for å bruke et stilig ord), så kan man ikke bruke taxiplater med servo.

 

Selfølgelig kan man det!!

Men det selges kun som komplett sats med opphengskule uten servo, bare og bytte denne imot typen for servo.

Kjøpes hos Steffansson Automotive.

Prisen er ca 700Sek pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår