Gå til innhold

Hvordan har dere camberen forran på 240en?

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Min sliter dekka på ytterkanten når hjulstillinga står på orginalt oppsett. Men nå når jeg var på måling sisst så sa jeg at jeg skulle ha litt mer negativ camber, men det sliter fortsatt bra på ytterkanten av dekka.

 

Så i dag tok jeg å kjørte litt mer negativ camber, kanskje det kommer seg.

 

Har lest at 3 grader negativ forran på 240en så sliter den dekka beint på banekjøring.. Klarer man så mange grader uten å modde på opphenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min 1993 240. Den sliter noe fryktelig på ytterkant, selv om den ikke brukes på bane....

 

Hjulstilling ble tatt på den etter en "liten smell" tidligere i år..

 

Ingen som har snøring?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiller du den helt inn, har du ca -0.8 camber. jeg har taxi plater på min i tillegg til att opphengskulene og styrestag er flyttet ned 40mm. da ble det -1.6 i camber. det funker veldig bra på vei og banekjøring. sliter dekk jevnt også.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drit deg ut nå...

Han vet nok alt om volvo bakakselen :bok:

Det heter firehjulskontroll, selv om du baare kontrollerer to hjul (iallefall hos volvo!).

 

Men, ja.. 1.5-1.6 grader negativ er fint for bane/aktiv kjøring.

Mer enn dette er ikke bra for hverdagsbiler!

 

Jeg kjører selv med "normal" camber, men jeg har planer om 1.5 ca.. (mest for å slippe dem syke understyringen man får med spacers bak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sliter dekka på ytterkanten når hjulstillinga står på orginalt oppsett. Men nå når jeg var på måling sisst så sa jeg at jeg skulle ha litt mer negativ camber, men det sliter fortsatt bra på ytterkanten av dekka.

 

Så i dag tok jeg å kjørte litt mer negativ camber, kanskje det kommer seg.

 

Har lest at 3 grader negativ forran på 240en så sliter den dekka beint på banekjøring.. Klarer man så mange grader uten å modde på opphenget?

 

Hva spissing kjører du med?

 

Så i dag tok jeg å kjørte litt mer negativ camber, kanskje det kommer seg.

Justerte du camber sånn ca. etter øyemål, eller hadde du hjulstillingskontroll når du la på litt mer neg. camber?

 

Hvis du justerer camber forandrer spissinga seg MYE, så spissinga må du justere etter du har justert camber.

 

Feil spissing sliter mye mer dekk enn feil camber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår