Gå til innhold

How to? 2,2i i Ascona b

Ranger emnet


J-ski

Anbefalte innlegg

Hei, Skulle gjærne vist alt om hvordan å sette en Rekord 2,2i i en ascona b, hvilke deler som trengs(driværk, bremser, og andre duppeditter) værktøy, ca hvor lang tid det tar, ca hva det vill koste, specs, ja absolutt alt...

 

Vill også gjærne ha annen informasjon om bilen, hvor man kan få tak i deler på nett osv.. Spærre, 80 fangere, hvite blinks, recaro interiør, senkestett, sr instrumenter, stabbstag etc...

 

All informasjon taes imot med takk..=)

 

Takker på forhånd.. mvh Stian

"Ænkell å Grei læggen breeiii"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bunnpanne, oljesil, og motorfester fra motoren som sitter i asconan nå, også må du flytte hullet til peilepinnen, du kan bruke girkassen som sitter i asconan, eller bruke 5 trinns fra rekord/manta, da må du flytte girpinne hullet og få tak i en annen mellomaksling, (org. manta gsi passer rett på), ellers så er det bare å klippe å lime rekord og ascona mellomaksel.

Hva det koster å sette 2.2i ascona kommer helt ann på hvor billig du kan få en motor det, men en grei pris for de motorene er som oftest 1500-2000kr, kommer ann på tilstand. Hvor lang tid det tar kommer ann på hvor flink du er.

 

Hvis du setter på bremser fra Rekord 2.2i så er bilen godkjent for 150hk.

Men mener du skal få bilen godkjent med 2.2i med orginal bremser.

Hvis du skal ha sperre (diff.brems) i bilen, så kan du begynne å lete etter en Manta gsi aksel, denne har det, men vokser desverre ikke på trær lenger, og vil du ha en så må du som oftest betale en del for den.

 

Ang. hvite blinklys så er det bare å åpne frontlyktene og ta ut de oransje innsatsene og sette inn oransje pærer, dette blir meget tøft, særlig hvis du lakkerer plasten bak reflektoren svart.

 

Senkesett: mulig http://www.blitzpower.no, http://www.jhs-motorsport.no eller http://www.eiker.com skaffer, mulig flere og, bare å lete. De to første linkene har også masse annet fint til ascona B.

 

Alt annet du vil ha til bilen, er det enten å begynne å lete på høggere, eller se litt rundt om det er noe tilsalgs.

Det er også mye fint tilsalgs på OMC forumet (Opel Motorsport Club)

 

Er du interesert i et stabstag til bilen, så har jeg et Sparco alu stab stag til Ascona/Manta B jeg skal selge, dette passer veldig bra med 2.2i, det er ikke brukt, send en PM om det er interesant!

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bunnpanne osv.. passer ikke over hvis det er en 1,3 du har..

Ellers må du også ha en bensintank med uttak for retur av bensin samt pumpe og se til at det er tur/retur bensinslanger/rør.

 

Er en forholdsvis enkel ombygging dette her, motor kobles opp med 4 ledninger tut og kjør.

 

Hvis asconaen er en 1.6-2.0 originalt så har den bremser som er godkjent til 125hk.

 

Hvis motoren som stod i hadde stift-tenning fra før så må du bytte ledning fra tenningslås (15+) da denne vil ha en motstandsledning som ikke vil gi nok power til elektronisk tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker =)

Kan man bruke retur slange til bensin tank osv fra rekord? eller må man lage den selv og isåfall hva bruker man?

Hva er specsa på 2,2i`en, og hvor får man tak i trimm? osv..

 

Du legger opp en ny retur slange, kjøp kobberrør på biltema 8mm.

 

2.2i'n har 115hk orginalt.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp bensinrør 8mm på opel, de er helt konge og ikkje så dyre heller. trenger i grunn ikkje noe spes verktøy pipesett og skrujern osv.. Ellers er det litt småting som slangeklemmer en liten meter med bensinslange(til kobling mellom rør osv) gjerne nytt bensinfilter osv.. el-pumpe kan du bruke fra nesten alle opler med ekstern pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår