Gå til innhold

Vanlig Golf 3 eller Cab?

Ranger emnet

lallis

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette blir min første post på forumet, og forhåpentligvis ikke den siste! :D

Det har seg sånn at jeg har veldig lyst på bil nå, og istad var jeg ute og prøvekjørte en Golf 3 Cabriolet. Greia er egentlig bare om jeg skal gå for en "vanlig" utgave, eller cabriolet-versjonen. Ville i den anledning gjerne få litt tilbakemelding fra dere; gjerne pluss og minus ved de forskjellige typene osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gå for vanlig. Liker ikke formen på Golf 3 cab, og tror du kommer til og bli lei av den ettervert selvom du styler og ordner med den.

Den orginalen lookén blir liksom ikke borte, hvis du skjønner..

Det er da MIN mening..

Lykke til:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cab holder seg kanskje bedre i pris, siden det er færre av dem? Koster jo mer i innkjøp og selvsagt. Men det er vel billig å kjøpe cab nå på høsten..

Jeg synes cabben ser tøff ut, spesielt hvis du gjør litt til med den. Og det er jo ikke mange som har gjort det i norge enda

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vel likt, ja. Sideskjørt kan være litt problemer, siden disse etter hva jeg kan huske sitter festa i bakskjermene. Men på den andre siden, så er sideskjørta på cab relativt pene, og bortkasta å bytte ut. Men lykter, panser, lepper, frontfanger og slikt passer. :)

Ellers får man jo senkesett og styling til cab også.

Funker greit som vinterbil, bakseteplassen er vel så som så (bare regga for 4 også). En fordel er jo at det ikke finnes mange cabber som er gjort noe med, men det skal ikke allverdens til heller. Felg, senk, lykter og litt div, så har man gjort det bra. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var å prøvde den idag, så ble jeg faktisk overrasket over bakseteplassen! Hadde sett for meg at den skulle være mye, mye, mye mindre enn hva den i realtiten er. Den er kun regga for 4 seter, men det er i utgangspunktet ikke noe stort problem. Bilen har hatt samme eier 6 siste året, og er kun kjørt av ei litt eldre dame. Fikk høre at den var veldig god på vinterføre i tillegg.

En ting jeg ikke liker er den "veltebøyla" som står oppe. Det er vel for at bilen skal opprettholde stivheten, og er vel kanskje ikke noe særlig å gjøre med eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må du nok leve med, ja, med mindre du finner en annen måte å stive av karrosseriet på, samt den er ganske grei om du skulle velte. :)

Bakseteplassen er jo helt grei, og siden det kun skal 2 personer inni, så er det vel stort nok etter hva man vil forvente av en cab. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...