Gå til innhold

Gulbrandsen's 90' 240

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen...

Er vell tid for en Update snart?:P

Skjedd lite i tråden din på en stund nå:P

4-5 dager uten noe som helst form for livstegn er litt for dårlig...:P

Jeg kødder bare:P

Hørt noe mere om Skiver og Priser?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bestilt skiver og klosser forran og bak, håndbrekk-bremse-bånd (langt og ett finne-på-selv-ord :P ), og bremseslanger idag.

Har også fått sveiset fjærskåla idag. så gjenstår bare å få ett lite lag me lakk på fjærbeinet for å beskytte mot rust osv.

Regner med å få på nye bremser + fjærbeina iløpet av denne eller neste uke. Tirsdag 16. klokka 13.00 må alle be en liten bønn for bilen! :P Da er det godkjennings-tid..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bremser idag.

Brembo skiver forran + bak

AP Lockheed klosser bak

"Master BSM" klosser fram (Står de tåler 1000kg trykk, på 650 grader varme? Hmm. "Less fading" ellerno..)

"Master BSM" håndbrekk-sko

4 bremseslanger.

Så nå skal jeg ut i garasjen (i morra) og skru av gamle bremsene på fjærbeina fra som jeg kjøpte fra Ståle, også montere det nye, samt Bilstein-demperne. Regner også da med montering av fjærbein + bremser utover uka, kanksje fredag. Må hvertfall være ferdig før tirsdag 16! :)

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da monterte jeg og Rogern bremser å Bilstein Clubsport forran på lørdag. Holdt på fra ca 5 på dagen, og var hjemme igjen halv 6. (På søndags morgen!!) Sinnsyk forskjell med nye dempere!! Bilstein anbefales på det varmeste..! Jeg er så fornøyd, så jeg har nesten lyst til å handle ett sett til bare for å ha på hylla.. :)

Bremser er forøvrig no dritt å bytte! Rusta fast på høyresiden, måtte bytte ett bremserør (Egentlig 2, men får bytte det siste snart..), og det var bare flaks at jeg hadde ett tilgjengelig på verkstedet vi drev på!

Følger med noen bilder her :)

Brembo-bremser. (De er rødere i virkeligheten..)

AAAA0024.jpg

AAAA0026.jpg

Ferdig montert fjærbein. Ser rett så porrigt ut! :)

AAAA0029.jpg

rogern i full gang me montering av bremseskiver.. Godt å ha med seg arbeidsselskap!

(Ring Strømmen El.Installasjon på tlf nr 63 83 75 00, hvis du trenger elektrikker! :P )

AAAA0030.jpg

Litt av "arbeidsplassen".. Det er på verkstedet til stefaren min, har løftebukk og alt man trenger, pluss litt til. :)

AAAA0028.jpg

Ferdig på bilen. Koselig å senke bilen ned og ta den ut på en tur.. Bremset godt, og ligger sinnsykt mye bedre på veien. Tilogmed med vinterdekk!

AAAA0025.jpg

"Arbeidsplassen" inni bilen. Tror ikke jeg har fått med meg det.. Det er 4 52mm Autogauge-målere, og en halvstor turteller til venstre.

AAAA0046.jpg

De 4 målerne er, fra høyre: Lambda-Sonde-måler, Oljetrykks-måler, Oljetemp-måler, Turbotrykksmåler.

Mangler en måler til, men vet ikke helt hva det skal være.. Kanskje droppe den.. :)

Detta er ett bilde av rattet, når det satt i gamlebilen, 360'n. Det er relativt dypt..

IMG_0982.jpg

Jaja, jeg er iallefall fornøyd, og det håper jeg BT er i morgen også!!

Stor takk til roger'n for god hjelp og masse tålmodighet. :)

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble ikke noe spesielt lavere.. Heller ikke godkjent, jævla støllene på Biltrangsyntet hadde faenmeg klart og bestilt FEIL time!! De hadde satt av 30 min, og jeg trengte visstnok 60 min!

Og de hadde ikke ny time før utti mars... Helvete så sur jeg ble.. Stefaren min ringte og ordnet, så de skulle visst ringe meg og få satt meg opp på en "hastetime".. Skulle ringe meg i morgen eller noe, så får se da..

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg lakkert ja.. Ble slipt GODT ned, fyllergrunning, pusset ned grunninga, og lakkerte..

Har flasset av såvidt det er nå i vinter, sikkert pga stensprut. Men det er helt 100% resultat når det er nylakkert, og det holder ganske bra faktisk.

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider