Gå til innhold

Gulbrandsen's 90' 240

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Jadda, ClubSport er fine greier... :)

Fikk de ikke helt neddi da, så hva må jeg gjøre? Bytte den plata som er skrudd fast med 4 bolter, i bunn av fjærbeinet?

Bilde-tid! :)

Forran var de ca 4.5 cm kortere enn orginalt, bak ca 5 cm...

Bilde313.jpg

Bilde314.jpg

Bilde315.jpg

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Men trenger litt hjelp med monteringen, som sagt..

DaButcher, hva gjorde du? Det er vel flere som har Bilstein-dempere som kan hjelpe?

Det skulle tydeligvis være forskjell på fjærbein til olje- og gassdempere. Hvordan får jeg "bygd om" oljedemper-bein til gassdemper-bein?

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har fått bytta bak..

Virker som om fjærbeinet forran ikke er langt nok, målte med den gromme og nøyaktige tommestokken, og da var beinet 40 cm innvendig, fra topp til bunn, og clubsport'a er jo også 40 cm høye.. Og da er det jo 0 cm å skru fast demperen på.. Så det virker som om det ligger noe neddi fjærbeinet, noe som ikke skal være der.. Skive eller lignende.. Han på pedersen sa at Volvo hadde en "sats" ellerno, som skulle da ordne slik at jeg fikk større plass neddi der.. Bytta bunnen på fjærbeinet..

Men det er kanksje mulig å bare ta ut en skive eller noe lignende?

Colli: DaB har vel hatt Koni før, kanskje han byttet noe i beina når han satt inn Koni'ene? Vet du om han har gjort det?

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk. 77 mod stående på den som er sjeiv, de kan du få, men da må du komme hit å skru de av. Lurte ikke du på noen andre deler også?

Skjeve fjærbein er jo ikke akkurat noe jeg får brukt da.. :P

Joda, jeg lurte på andre deler også, men nå har det seg slik at jeg måtte ha disse demperene for å få godkjent bilen, pluss at jeg ble trekt 3 000 i forsikring ( ! ) Så jeg har litt skralt med penger kan du si..

JRRacing

240'n min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeve fjærbein er jo ikke akkurat noe jeg får brukt da.. :P

Joda, jeg lurte på andre deler også, men nå har det seg slik at jeg måtte ha disse demperene for å få godkjent bilen, pluss at jeg ble trekt 3 000 i forsikring ( ! ) Så jeg har litt skralt med penger kan du si..

Nå var det bilen som var sjeiv, og IKKE fjærbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider