Gå til innhold

vanskelig å bygge om 850 til rwd?

Ranger emnet


David_G

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

e de vanskelig og bygge om 850 til rwd? e veldig sugen på 850 men er helt u-aktuelt hvis de e alt for mye kødd og bygge om...

 

alt går.. men om du er villig til gjøre all jobben er vell en annen sak...

gutta som kjører rallycross bygger jo om s40 til rwd.. bruker jo bare alt ifra 240'n

men 850 blir jo levert med 4wd så det burde jo ikke være allverden heller...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt går.. men om du er villig til gjøre all jobben er vell en annen sak...

gutta som kjører rallycross bygger jo om s40 til rwd.. bruker jo bare alt ifra 240'n

men 850 blir jo levert med 4wd så det burde jo ikke være allverden heller...

okey... trudde ikke man fikk 850 i awd c... men hvis man får de så er de jo fullt muligt...:)

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke AWD bakakselen og 960 girkasse og 960 motorfester. Vet ikke hvordan torpedon ser ut men går jo sikkert hvis dere er en gjeng kammerater og har en helg på dere og alle gjør litt innsats med planlegning :)

(lurer på dette selv med min )

 

lykke til der du... tror det trengs mer enn "en helg" for å utføre noe sånt. klart at alt går; men ville studert nøye på hvordan torpedoveggen og tunnelen er lagd. samt nykonstruering av oppheng til motor,tannstang, hjulnav, innredning osv osv... ville ikke lagt ut på noe sånt, med mindre jeg hadde utrolig mye tid, pågangsmot, kompetanse, riktig utstyr og høyt budsjett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til der du... tror det trengs mer enn "en helg" for å utføre noe sånt. klart at alt går; men ville studert nøye på hvordan torpedoveggen og tunnelen er lagd. samt nykonstruering av oppheng til motor,tannstang, hjulnav, innredning osv osv... ville ikke lagt ut på noe sånt, med mindre jeg hadde utrolig mye tid, pågangsmot, kompetanse, riktig utstyr og høyt budsjett...

hadde de gått an og bare fjerna stikkakslene og "plombert" hullene til stikkakslene?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde de gått an og bare fjerna stikkakslene og "plombert" hullene til stikkakslene?

 

vet ikke, har ikke prøvd noe sånt selv, eller hørt om det. i hjulopphenget bak er det en visco-kobling som kobler inn bakhjulene mer ved hjulspinn. dvs. at mesteparten av kraften fra motoren kommer inn på forhjulene ved vanlig kjøring. ville ikke anbefale å bruke noe av denne drivlinjen til RWD. den er ikke konstruert for noe slikt, samt at den er ikke videre sterk på vanlige AWD biler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på hva som kan få noen til å bygge om en så god bil som Volvo 850 til bakhjulstrekk. Har du fwd-allergi så er nok ikke 850 bilen for deg. Da ville jeg heller bygget om en 940 eller 960 til 850-look. Det vil si; jeg ville ikke ha gjort det heller, men hvis jeg absolutt måtte velge mellom to onder.

 

Så forresten en 850 på Rudskogen på Gatebil i september med V8 og bakhjulstrekk. Dette var en kraftig ombygd banebil med kjøreegenskaper som et strykejern. Ikke noe for dagligbruk egentlig...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår