David_G Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 e de vanskelig og bygge om 850 til rwd? e veldig sugen på 850 men er helt u-aktuelt hvis de e alt for mye kødd og bygge om... Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 66_amazon skrev: e de vanskelig og bygge om 850 til rwd? e veldig sugen på 850 men er helt u-aktuelt hvis de e alt for mye kødd og bygge om... alt går.. men om du er villig til gjøre all jobben er vell en annen sak... gutta som kjører rallycross bygger jo om s40 til rwd.. bruker jo bare alt ifra 240'n men 850 blir jo levert med 4wd så det burde jo ikke være allverden heller... Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 2r-e-rik skrev: alt går.. men om du er villig til gjøre all jobben er vell en annen sak... gutta som kjører rallycross bygger jo om s40 til rwd.. bruker jo bare alt ifra 240'n men 850 blir jo levert med 4wd så det burde jo ikke være allverden heller... okey... trudde ikke man fikk 850 i awd c... men hvis man får de så er de jo fullt muligt...:) Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Får den i AWD fra 1996 tror jeg... Da kun med 2.5T 194hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Bruke AWD bakakselen og 960 girkasse og 960 motorfester. Vet ikke hvordan torpedon ser ut men går jo sikkert hvis dere er en gjeng kammerater og har en helg på dere og alle gjør litt innsats med planlegning :) (lurer på dette selv med min ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 andreasb skrev: Får den i AWD fra 1996 tror jeg... Da kun med 2.5T 194hk.. Kun i 1997 og 193hk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Krishell skrev: Bruke AWD bakakselen og 960 girkasse og 960 motorfester. Vet ikke hvordan torpedon ser ut men går jo sikkert hvis dere er en gjeng kammerater og har en helg på dere og alle gjør litt innsats med planlegning :)(lurer på dette selv med min ) lykke til der du... tror det trengs mer enn "en helg" for å utføre noe sånt. klart at alt går; men ville studert nøye på hvordan torpedoveggen og tunnelen er lagd. samt nykonstruering av oppheng til motor,tannstang, hjulnav, innredning osv osv... ville ikke lagt ut på noe sånt, med mindre jeg hadde utrolig mye tid, pågangsmot, kompetanse, riktig utstyr og høyt budsjett... Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 JimRune skrev: lykke til der du... tror det trengs mer enn "en helg" for å utføre noe sånt. klart at alt går; men ville studert nøye på hvordan torpedoveggen og tunnelen er lagd. samt nykonstruering av oppheng til motor,tannstang, hjulnav, innredning osv osv... ville ikke lagt ut på noe sånt, med mindre jeg hadde utrolig mye tid, pågangsmot, kompetanse, riktig utstyr og høyt budsjett... hadde de gått an og bare fjerna stikkakslene og "plombert" hullene til stikkakslene? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 66_amazon skrev: hadde de gått an og bare fjerna stikkakslene og "plombert" hullene til stikkakslene? vet ikke, har ikke prøvd noe sånt selv, eller hørt om det. i hjulopphenget bak er det en visco-kobling som kobler inn bakhjulene mer ved hjulspinn. dvs. at mesteparten av kraften fra motoren kommer inn på forhjulene ved vanlig kjøring. ville ikke anbefale å bruke noe av denne drivlinjen til RWD. den er ikke konstruert for noe slikt, samt at den er ikke videre sterk på vanlige AWD biler heller. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Årets svenske gatebil brukte " bakakselen" til 850 awd. visco`n kan man sikkert bare drite i og få den til å drive hele tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Krishell skrev: Årets svenske gatebil brukte " bakakselen" til 850 awd. visco`n kan man sikkert bare drite i og få den til å drive hele tiden du må tenke lengre enn bare viscokobling og bakaksel. det er ikke disse tingene som ryker først. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 er motorn tverstilt på 850 AWD? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 ja Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Den er tverrstillt på alle 850 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg er veldig usikker på hva som kan få noen til å bygge om en så god bil som Volvo 850 til bakhjulstrekk. Har du fwd-allergi så er nok ikke 850 bilen for deg. Da ville jeg heller bygget om en 940 eller 960 til 850-look. Det vil si; jeg ville ikke ha gjort det heller, men hvis jeg absolutt måtte velge mellom to onder. Så forresten en 850 på Rudskogen på Gatebil i september med V8 og bakhjulstrekk. Dette var en kraftig ombygd banebil med kjøreegenskaper som et strykejern. Ikke noe for dagligbruk egentlig... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.