Gå til innhold

240 med motor problem "v8"

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

hei..

tenkt eg kansje skulle legge inn ein post her også, siden her er litt av dei som kjører med v8 under panseret..

 

For ein stund tilbake så tok girkassen kvelden, etter litt hardkjøring. kom også ein liten kakkelyd frå motoren.. har blitt litt verre etter kassen vart byttet..

har hatt av bunnpannen og kjika litt under, for ein løs bolt eller noe..

har kommet framm til at de må vere noe med ventil styringen..

muligens ein lyfter som er deffekt, eller kansje ein ventil som henger litt..

lyden kommer ikkje før etter 2000/3000rpm kansje.. blir sterkere etter høgre turtal..

 

noen som har peiling på dette her?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Du skulle vel kanskje ha postet i v8 forumet men, iallefall kan det være mye rart dette, bare begyn med å ta av toppdekselene, er lite arbeid, du etter du har tittet litt der kan du iallefall utelukke mye... (eventuelt finne problemet da :S)

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe poeng å bestille masse deler visst du ikke vet hva problemet er da ?

 

i grunnen ikkje da, men kjøpte bare 16 løftere. kostet no i underkat av 500kr da so. kjøpte også insugspakningen. dne må vell byttes om eg tar av insuget..men er no vertfall byttet da, om de ikkje var de som var problemet:P

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i grunnen ikkje da, men kjøpte bare 16 løftere. kostet no i underkat av 500kr da so. kjøpte også insugspakningen. dne må vell byttes om eg tar av insuget..men er no vertfall byttet da, om de ikkje var de som var problemet:P

 

Jada, aldri dumt å få noe nytt i motoren :)

 

Forundrer meg ikke om du finner noe sånt:

 

sttstag.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår