rallyeman Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Har kommet i "skade" for å kjøpe meg en 1,8l. 75hk... Da denne ikke er imponerende sprek når jeg skal rekke jobben om morran, lurer jeg på hva som skiller denne motoren fra en 90 hk? Eksosen ser jo ut som den er rappet fra 1,4L. Og sånn føles det også, omtrennt som å løpe opp ei trapp mens man puster igjennom et sugerør.... Men er det noen andre forskjeller? Topp/Kam?? Er monopointen annerledes? Takknemlig for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 1.8 med 75hk? hmm, trudde bare 1.6l kom med 75 ellerville ponnier.... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 trodde jo også det....inntil nylig.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 75-hestern overlevde hele Golf 3-perioden.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Du får gjøre som meg, oppgradere :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Har kommet i "skade" for å kjøpe meg en 1,8l. 75hk...Da denne ikke er imponerende sprek når jeg skal rekke jobben om morran, lurer jeg på hva som skiller denne motoren fra en 90 hk? Eksosen ser jo ut som den er rappet fra 1,4L. Og sånn føles det også, omtrennt som å løpe opp ei trapp mens man puster igjennom et sugerør.... Men er det noen andre forskjeller? Topp/Kam?? Er monopointen annerledes? Takknemlig for svar! Monopointen har en del å si ja. Audi 80'en min på 2l har 90 hk og monopoint, 2 litern som har innsptrøyting har 115hk. Monopoint har 1 stor dyse fordelt på alle sylindrene, men innsprøytinng har en dyse på hver sylinder Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Jo, men det er jo det jeg mener.. Man fikk jo 1,8 monopoint som 90 hk også? Noen som vet hva som er forskjellig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luckyducky Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 motronicen er den samme det kan jeg bekrefte etter en runde på autodata på skolen. eneste som er anderledes som jeg oppdaget er at kompresjonen er anderledes. innsprøytning så vidt som jeg vet er svææært sjeldne. eneste må være vr6 som jeg vet om med innsprøytning på alle sylindre Siter UNGDOM MED STERKE MENINGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Takker! Sannsynligvis litt annen topp da.. Mulig jeg prøver å sette på en topp med kam fra 1,8 gti 8v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 motronicen er den samme det kan jeg bekrefte etter en runde på autodata på skolen. eneste som er anderledes som jeg oppdaget er at kompresjonen er anderledes. innsprøytning så vidt som jeg vet er svææært sjeldne. eneste må være vr6 som jeg vet om med innsprøytning på alle sylindre Gti 8v\16v har også en dyse pr sylinder, heter digifant 3.0 på 16v, vet ikke om 8v har det samme systemet. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 golf 2 gti topp passer rett på motoren din.. ;) satte på en g2 gti topp og manifold i dag og kommer mest sannsynlig til å flytte over ledningsnett og slikt en av dagene nå.. den starter og går med monopointen på gti toppen også, vet ikke hvor holdbart det er da.. har ikke koblet på alt av slanger og slikt, måtte bare teste mens alt lå foran meg.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TME Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 75-hestern overlevde hele Golf 3-perioden.. :) 1.8 75 hk i golf 3???? Noen som vet DEN motor-koden el? Siter 952HK / 3 biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 1.8 75 hk i golf 3???? Noen som vet DEN motor-koden el? AAM og ANN http://www.doppel-wobber.de/g3_motor.html#motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TME Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Der lærte jeg noe nytt...... etter og ha solgt 50+ 3ere Siter 952HK / 3 biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Der lærte jeg noe nytt...... etter og ha solgt 50+ 3ere Forresten så er det, som dere kanskje ser, minimal forskjell på dreiemomentet på 75 og 90 hk utgaven, kun 5 nm som skiller de to.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.