volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 hallo har tenkt bygge min chevy 350 cid om til 350 TPI. har kommet over 305 TPI system. kan jeg bruke alt fra den? har hørt jeg ikke kan bruke hjernen isåfall noen som har hjernen? takk for svar:) mvh volvo240v8 Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Du kan vel bruke alt inkludert dyser og hjerne. Bør sikkert ha en ny chip tilpasset ditt oppsett. Du har sikkert annen kam og ikke minst mye mer volum Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 harr annen kam osv ja.. men hva koster det jeg må bytte ut da? takker for svar.. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Fikk beskjed om at sprutet passer fysisk..Men med tanke på dyser og innspruts hjerne så vil jeg tro det er en forskjell.Men,der kan du jo evt bruke datasprut hvis du har råd . eller chippe vis det funker. hmm. blir dyrt.. vis noen har hjerner eller evnt det jeg trenger si ifra. men må ha dette konstantert. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 noen som vet? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ring Techline på Harestua og spør. De har greie på dette. Er ikke sikker men jeg TROR jeg har hørt noe om at 305 TPI'en ikke er bare å putte rett på 350 motoren... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 nei det kan hende. må bytte noe. men hva? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 nei det kan hende. må bytte noe. men hva? Jeg har et renska originalt ledningssett, hjernen koster lite penger ny hos Bergheim, jeg måtte kjøpe ny ettersom den som fulgte med motoren var fra 1985 altså ubrukelig sammen med mitt nye ledningssett fra Painless. Jeg tror ikke dysene til en 305 og 350 er like. Jeg har ikke fått tid til å kikke idag, men jeg skal ha de originale dysene til 85 corvette ssammen med fuelrail etc. Hva skal du bruke som girkasse? Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 jeg har th 350 girkasse. har egentlig alt av dyser osv. men har hørt 305 dysene er for små. hva koster en hjerne da? hva skal du ha for ledningsnette? har 70 talls motor jeg. tror 74, Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Forskjellen på 305 og 350 er injectorene, 19lbs/hr på 305 og 22lbs/hr på 350. ECM’en er lik bortsett fra MEMCAL’en. Kjøper du ECM fra en 305, må du ha MEMCAL fra en 350 pga knockfilteret og limp home mode + custom chip med bla. fjernet VATS + + Hold deg unna ECM fra 85, 86-89 har lik ECM (MAF) og 90-92 har lik ECM (SD). Vær obs på at ECM fra Corvette har andre kontakter enn tilsvarende år fra F-body, funksjonsmessig er de like, men ikke utseende. Fra hvilke år og bil er TPI’en din fra? Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 jeg har th 350 girkasse. har egentlig alt av dyser osv. men har hørt 305 dysene er for små. hva koster en hjerne da? hva skal du ha for ledningsnette? har 70 talls motor jeg. tror 74, Er ikke mange kronene for det, men jeg vil anbefalle deg å kjøpe et fra painless wiring mye hodebry spart. http://painless.r-catalog.com/pg-lkp/partdetail.asp Denne siden var min bibel når jeg bygde min bil http://www.chevythunder.com/, jeg leste og jeg leste gang på gang, det er som madmike sier:You bought it, you own it. Neither I, nor anyone else (who's offering "advice") will come over to your house to fix to help you sort out your mess! http://www.nastyz28.com/fuelie.html SÅ les og les til du tror du skjønner det og så les to ganger til.:bok: :m'm: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ok.. skjønte ikke stort her men. hva trenger jeg? legg meg gjerne til på msn: oleandre41@hotmail.com og gi meg veiledning. priser på delene du har camarocab Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 har nå funnet komplett TPI system fra camaro 88. strøkent som faen for å si det sånt:) var med alt. pris er 3800 kr ca. er det verdt det? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ok.. skjønte ikke stort her men. hva trenger jeg? legg meg gjerne til på msn: oleandre41@hotmail.com og gi meg veiledning. priser på delene du har camarocab Hva har du av deler som følger med tpi oppsettet som du har kjøpt kikk på chevythunder sidene og finn ut hva du har, så skal jeg se om jeg kan fylle inn tom rommene dine. Jeg har endel deler men jeg kan selge for å hjelpe deg ikke for å tjene penger på delene, derfor hva er det du mangler, hjerne har jeg ikke til overs. memcall kjøpes enten i usa eller bergheim ca. 700 kr. for z29 oppsett, eller du sender dine data og får en programert, jeg har kjørt med 1988 z28 oppsett fungert meget bra, dette har med girkasse og utvekslig å gjøre. Du skal bytte cam til en som er laget for tpi. Så les på siden finn ut hva du har og hva du mangler så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ok da ble det ikke den jeg fant. dette skaffer jeg: komplett Tpi fra 305 som mangler bensinpumpe og el nette er omkoblet til range rover, må ha mye nytt. modell er usikkert:( men hva har du som du kan hjelpe meg med camarocab? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg