Gå til innhold

Hva motor passer i en Subaru Legacy 1.8 Bensin

Ranger emnet


Little85

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter med et ok karrosseri av en 91 modell Subaru Legacy 1.8 bensin med elektronisk innsprøytning om det skal ha noe og si! :)

 

Clutchen er død og girkassa er sliten, så jeg og en kamerat tenkte å kjøpe en delebil og montere i en litt sprekere turbomotor til vinteren :)

 

Har hatt en Subaru L-serie 1.8 Turbo før med en omtrent identisk motor.

Spørsmålet mitt er som følger: Passer denne og girkassa i motorrommet på min legacy, eller er dette omtrent umulig og gjennomføre? Noen karer på Fortun Bensinstasjon i lokalen som driver veldig mye med Subaruer mente dette skulle gå fint, men måtte rekne med en del pludring med ledningsnettet!

 

Eventuelt, en Impreza motor og gir.. har også hørt at de skal passe som hånd i hanske i legacy stt motorrom!?!? Legacy Turbo motorene rekner jeg med er identiske, bare med turbo? Så de rekner jeg med passer 100%?

 

Er det noen som vert om gode sider de selger subaru delebiler med litt artige turbomotorer?

 

Uansett, takker for all hjelp!!

 

Mvh Kjell-Ronny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legacy ble jo levert med 2 liter(?) turbo og den passer nok rett neddi ja.. er en i bygda her som har en og den har vel nå 256hk og ca 380 nm med chip, 1.3 i trykk og grov eksos.. ;) og lyden er ubeskrivelig.. hehe.. men skulle tro at den 1.8 liters turboen skulle passe uten større modifiseringer også.. har aldri prøvd men, men hva kan den STORE forsjellen være!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legacy Turbo vart laget med 2.0 liters motor ja! Helt rå biler og helt rå lyd!! ;)

 

Og etter å ha sett litt på den 1.8 Liters Turbo motoren som sitter i L-seriene, er den ganske lik motoren som sitter i Legacyen min, så som du sier, hva kan være av så stor forskjell at dette ikke skal gå? Jeg håper på det beste og at den skal passe som hånd i hanske ;) Men hadde vært fint om noen som har vært borti noen saker med disse motorene hadde kommet med så mange innspill som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjell ronny :) Jeg mener gamle bilen til Joar, er ombygd, og bygd opp av en vraka Legacy turbo fra tyskland. De i fortun har god peiling.. Trodde du hadde solgt bilen jeg ;)

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om du gjorde det Brukroa-Garadge!

 

Licky Picky :) Halla! Ja du ha sagt da før at han ha ain ombygde vanle legacy ;) Men lure meg pao om ain legacy delebil, eventuelt berra motor blir litt før dyrt i utgangspunktet! Men maina eg ha pratt me dai i fortun om at å hyva 1.8 turbo frao l-serie mao gao bra inn i legacyen min, før motorrommie ganske like maina eg dai sa! Dao faor eg jo kjøpt ain ok delebil te 3-4k me oppegaoande motor og gir pao 136 hk so e forholdsvist lett og fao opp i ca 200, og da ekje rare kostnaden før litt moro og litt artige men lærerike skruing ;) Ekje ute ette noke monster, berra litt skruerfaring og kanskje ain litt artige vinterbil me tschhhhhhh tschhhhhhh lyd ;) Herle 4 hjulstrekk pao bilen! Fungera nesten so ain bakhjulstrekkar, naor eg gassa so prøvanikkje paisa sielaings slek so l-serien eg hadde, men han sløynge ut røvi, og e myykje lettare og henta innatte ette 90graders sladd enn da va me l-serien! ;) Absolutt herle førdeling og drivverk pao legacyen ;) So ain legacy me 1.8 turbo motoren hadde vå ain ypparle vinterbil å laika me ;) + billigt so f... :)

 

Gåre me ditt prosjekt dao? Ska eg ta øve bimmern? Virka so du ha lagt dan og pao hødlao litt hehe :) Sko hatt lønningi te far din slek so du sløsa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om du gjorde det Brukroa-Garadge!

 

Licky Picky :) Halla! Ja du ha sagt da før at han ha ain ombygde vanle legacy ;) Men lure meg pao om ain legacy delebil, eventuelt berra motor blir litt før dyrt i utgangspunktet! Men maina eg ha pratt me dai i fortun om at å hyva 1.8 turbo frao l-serie mao gao bra inn i legacyen min, før motorrommie ganske like maina eg dai sa! Dao faor eg jo kjøpt ain ok delebil te 3-4k me oppegaoande motor og gir pao 136 hk so e forholdsvist lett og fao opp i ca 200, og da ekje rare kostnaden før litt moro og litt artige men lærerike skruing ;) Ekje ute ette noke monster, berra litt skruerfaring og kanskje ain litt artige vinterbil me tschhhhhhh tschhhhhhh lyd ;) Herle 4 hjulstrekk pao bilen! Fungera nesten so ain bakhjulstrekkar, naor eg gassa so prøvanikkje paisa sielaings slek so l-serien eg hadde, men han sløynge ut røvi, og e myykje lettare og henta innatte ette 90graders sladd enn da va me l-serien! ;) Absolutt herle førdeling og drivverk pao legacyen ;) So ain legacy me 1.8 turbo motoren hadde vå ain ypparle vinterbil å laika me ;) + billigt so f... :)

 

Gåre me ditt prosjekt dao? Ska eg ta øve bimmern? Virka so du ha lagt dan og pao hødlao litt hehe :) Sko hatt lønningi te far din slek so du sløsa ;)

 

Off topic, men ka farsken slags språk e det der? Urdu? :confused:

Volvo BM 430- 76 mod

Volvo 242 Deluxe 78 mod

Zetor 92 L 84 mod

Fordson Major 66 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår