Gå til innhold

142 med T5 motor

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

har aldri hørt om noen som har gjort det , men det høres jo spennende ut.

Den er jo tverrstilt den T5 motoren , hvordan har du tenkt å løse dette?

Vet det var en svenske som satt en T5 motor i en 740 , men husker ikke hvilken gir kasse han brukte.

Lykke til.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hørt om noen som har gjort det , men det høres jo spennende ut.

Den er jo tverrstilt den T5 motoren , hvordan har du tenkt å løse dette?

Vet det var en svenske som satt en T5 motor i en 740 , men husker ikke hvilken gir kasse han brukte.

Lykke til.

Planen min er å bruke kassa til en 740/760, må bare sette inn en adapterplate. For kjøpt alt i Sverige, har sjekket litt på Blocket.se og der selger de det meste. Det var en Amazon som fikk 1.pris på Vallåkra i år, han kjørte med T5. Håper det kommer en reportasje i Bilsport snart.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært reportasje i Bilsport med en sølvgrå 142 med volvo 5èr, det var vell 170 hester`n, men tror han har bytta til T5 etterpå, problemet er at det er vell mye hester i T5`n for godkjenning. Får evt montere justerbart turbotrykk, benke den på lavt trykk å få det stempla inn i vogn kortet at den er godkjent til gatebruk med f.eks 0,4 i trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min er å bruke kassa til en 740/760, må bare sette inn en adapterplate. For kjøpt alt i Sverige, har sjekket litt på Blocket.se og der selger de det meste. Det var en Amazon som fikk 1.pris på Vallåkra i år, han kjørte med T5. Håper det kommer en reportasje i Bilsport snart.:)

Det var vel sekser i den amazonen. Ellers så er det utrolig mange som har satt femmer i 200/700/900 serien i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på t5 motoren passer m90h (fra 960 med b6254)kassa rett på for å få motor rettstilt.. ogso trur ej dei bruka bunnpanne ifra b6254 eller b6304 som er kortet ned for å passe motor..rett meg vist det er feil..?på amazonen var det t6 ifra s80 og i den grå 142en som var i bilsport var der 175hk, 20ventiler rekke 5er med turbo..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja slik ej he oppfatta det so sleppe du det..me M90H..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider