Gå til innhold

Automat kasse?

Ranger emnet

s4nd3r

Anbefalte innlegg

Fins det mange typa automat kasser? mi har tatt kveld. og eg har en delebil, men der er de ei anna automat kasse, er liksom P.R.N.D.3.2.1. å på den kassa eg har på bilen er 3 gearet på en knapp på spaken. men passa den kassa på dele bilen rett over? eller kva må gjærast for å få den til å passe?

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passer ja. Med litt modifiseringer..du må ha ny mellomaksling, bytte oljerøra som går til kjølinga på kassa og skifte spaken. Mulig det var mer du måtte ha.

Men vil anbefale å skifte til manuell med en gang! Jeg har selv skifta 2 automat kasser før jeg byttet til manuell..prøvde faktisk begge de kassene du har der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde om til m-46 å det var ikke så mye jobbing.

Må ha pedalsett, clutchvaier eller sylinder til hydraulisk clutch, alt etter hva du skal ha..jeg bygde bare om til vaier siden det virket lettest:p

så må du ha clutch å trykkplate. Kan bestille de hos pedersens racing. Ny mellomaksling, girspak, svinghjul med svinghjulssensorer, relee vist du skal ha m-46 og så må du ha et lager som skal sitte i svinghjule..kommer ikke på hva det heter.

Litt jobbing med dette og men da slipper du jaffal å skifte flere automat-kasser:) pluss at de er kjekkere med manuell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er de seddu.. ;P skall kjøpe ei manuell kasse å pedalsett åalt som trengs med en kompis som er lei av å skru bil.. :P hehe.. har ei forsterka trykk plate å en ganske ny cluch liggande. så det ordna seg. men tenkte om den automat kassa eg har passa rett over, så va de bare å putte på den midlertilig. er so travelt å ligge på 3-4000 rpm i 90km`t.. å 7000 når du skall rygge.. :P hehe... ganske død automat kasse. men den har rulla nesten 360000 da...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei meget god automat kasse liggende, kjøpt fra volvo, satt i en demo bil.

Har nesten ikke rullet noe.

Har også ei som satt i 760'n min, gått 181 000km.

Den kan du få billigre.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men du bor langt vekk.. :P hehe, automat kassa mi tåle ikkje en tur te østfold.. :) å når eg skall kjøpe alt eg treng til å bygge om til 500. så ordna de seg....

Fint at det ordner seg da.

Jeg bygde om fra automat til manuell i sommer. I forbindelse med at V6'ern forsvant. Kosta meg en turbogasser og et par pils. (bytta i pedalsett, girkasse, mellomaksel osv)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider