Gå til innhold

Varmband,åssen feste!

Ranger emnet

Ok`n

Anbefalte innlegg

stålstrips er også fint, ser kanskje litt mer ryddig ut enn ståltråd også. Jeg brukte drivakselbelg-klemmer/strips på min bil. blei meget pent.

Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klint inn hele bandasjen i kobberpasta eller noe? Ser samme fargen øverst på downpipen utenfor bandasjen.

Den er sprayet med kobberpasta for å tette den.Så suger den ikke så mye vann og beskytter røret bedre.Det ryker endel når det blir varmet opp de første gangene med det får en tåle.

Vi satt den på tørr, og strammet den mye, og sikret med ståltråd underveis slik at den ikke ble slakkere.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fås på Kollevold for 550kr for 15meter rull.

Eller fra Vangbo, det er 'merkevare' og koster vel 800kr med minimal forskjell.

Jeg fukter alltid når jeg monterer, dypper i vann og klemmer vannet ut igjen.

Husk hansker!

Jeg pleier også å brenne over bandasjen etter montering for å brenne vekk de løse 'bustene' og i endene der man har klippet.

Den er sprayet med kobberpasta for å tette den.Så suger den ikke så mye vann og beskytter røret bedre.Det ryker endel når det blir varmet opp de første gangene med det får en tåle.

Vi satt den på tørr, og strammet den mye, og sikret med ståltråd underveis slik at den ikke ble slakkere.

Ikke dumt. Er vel litt mer aktuelt der du holder til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bør vel det har jeg hørt.. lettest å jobbe med og herder med varmen..

hva vil være best: dyppe den i vann, eller spraye den med kobberpasta slik som viking gjorde?

mulig dette bare er tull, men har hørt at det er endel støv i disse bandasjene som man helst vil skal forbli der. men når du da legger den i vann, vil ikke da mye av dette støvet gå over til vannet? kan altså ikke så mye om slik bandasje, men prøver ihvertfall å lære noe nå:)

OT: hvorfor blir ikke alt som brunerune skrev, qoutet? han qoutet jo KadettC16V også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på en hotrod episode på discovery, der la de hele båndet ned i vann, forså stramme det rundt røret og sikre med slangeklemmer.

Greit å bruke hansker vistnok..

Bruke kopperpasta er jo en mulighet.. kopperpasta er grease med kopperpartikler i. Greasen vil fordampe/smelte vekk og kopperpartikler vil sitte igjen og drysse av.

Kopper vil spise opp stål og aluminium ved galvanisk korrosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider