Gå til innhold

Folk er så jævlig frekke (Spiller stjålet i Bergen)

Ranger emnet

dezvipe

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har det skjedd, det jeg trodde bare skjedde alle andre og aldri meg. Har hatt innbrudd i bilen. Bilen stod parkert rett utenfor huset vårt, rett utenfor garasjen der jeg alltid har stått. Har aldri vært trøbbel eller innbrudd eller noe slikt i dette rolige nabolaget før.

I morges da jeg skulle på jobb, stressa jeg litt med å vri om nøkkelen til sentrallåsen. Trodde der og da at jeg bare hadde skjegla litt igår kveld når jeg parkerte og klart å herpe låsen på et vis. Så satte jeg meg inn, og fikk en jævlig magefølelse av at noe ikke var som det skulle. Og der satt jeg og så litt rundt meg før jeg satt og måpa inn i det tomrommet som engang var fylt av en spiller til anlegget, hvor kabler hang og slang ut.

Febrilsk sjekka jeg rundtom i bilen for å se om høyttalere var borte også, det var de heldigvis ikke. Var heller ingen skader på bilen bortsett fra at blinklykten foran var pirka ut. Kanskje for å prøve å gjøre noe med sentrallåsen for å komme seg inn? Ikke vet jeg.

Anyway; spilleren som ble stålet var av type VDO Dayton CD4203. Ser slik ut:

vdo4203.jpg

Kan jo nevnes at det selvfølgelig er kjipt at spilleren er stålet, men cd'en som stod i spilleren betyr nesten mer for meg. Høres kanskje teit ut, men sånn er det bare. Den var spesiell. Tviler på jeg får den tilbake, men FAEN så jævlig frekke folk er. Stod jo ikke akkurat parkert midt i Bergen sentrum en lørdagskveld, men i mitt eget rolige nabolag.

Jeg håper folk i Bergensområdet kan gi meg en lyd dersom de får tilbudt en slik spiller? Takk på forhånd, og måtte folka som stjal denne, samt diverse tyvpakk som finner på tilsvarende ting i vårt land, brenne godt i helvete.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en cd som dama laget til min forrige bursdag. Med spesielt motiv på hun fikk hjelp til å lage med bilde av oss og masse greier. Hun brukte mye tid på å få alt til skikkelig og gjennomført. Og cden inneholdt da naturligvis sanger som betyr mye for oss.

Patetisk for en utenforstående, men for meg (oss) betydde den cd'n mye...men men...jævelen har vel kasta den rett i søpla.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var innbrudd i bilen min når den stod i Bergen også faktisk (ute på frekhaug). Det er så forbanna kjipt; virker som det er en bølge av bilinnbrudd i bergen for tiden

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde innbrudd i bilen selv i fjord sommer, jævlig kjip.hadde tatt med meg frontpanelet på spilleren akkurat den dagen så spilleren sto igjen. holdt på å bygge annlegg i bilen da dette skjedde, hadde fuget fast den ene dørhøytalleren så den sto der fortsatt men hadde ikke fått gjort det på andre siden så den var borte og diskantene var borte.bak så hadde jeg laga ny hattehylle med 6x9, der forsvant hele hattehylla.sub kassa ble nok for stor å få med seg for den sto igjen, men forsterkeren hadde de tatt med seg. var hos politiet for å anmelde dette å fylte ut papirene, leverte det til politimannen og han la bare anmeldelsen i hylla merket "henlagt"..så var til stor hjelp å anmelde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde innbrudd i bilen selv i fjord sommer, jævlig kjip.hadde tatt med meg frontpanelet på spilleren akkurat den dagen så spilleren sto igjen. holdt på å bygge annlegg i bilen da dette skjedde, hadde fuget fast den ene dørhøytalleren så den sto der fortsatt men hadde ikke fått gjort det på andre siden så den var borte og diskantene var borte.bak så hadde jeg laga ny hattehylle med 6x9, der forsvant hele hattehylla.sub kassa ble nok for stor å få med seg for den sto igjen, men forsterkeren hadde de tatt med seg. var hos politiet for å anmelde dette å fylte ut papirene, leverte det til politimannen og han la bare anmeldelsen i hylla merket "henlagt"..så var til stor hjelp å anmelde..

:hvaskjera :shake

Det er helt sykt at politiet kan gjøre sånt uten å ha gjort mer enn å kaste et blikk på hva det gjelder... De ber jo om at vi tar saken i egne hender!

Det er også trist at man ikke kan la bilen sin stå noe som helst sted uten at pøbler og tyvpakk er bortpå med klåfingrene sine!! Må man montere selvskudd som innbruddsalarm for å få bukt med dette?!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hvaskjera :shake

Det er helt sykt at politiet kan gjøre sånt uten å ha gjort mer enn å kaste et blikk på hva det gjelder... De ber jo om at vi tar saken i egne hender!

Det er også trist at man ikke kan la bilen sin stå noe som helst sted uten at pøbler og tyvpakk er bortpå med klåfingrene sine!! Må man montere selvskudd som innbruddsalarm for å få bukt med dette?!

Ikke uvanlig dette, jeg bor like nord for oslo og har hatt innbrudd tre ganger på to år.. Henlagt hver gang..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider