Gå til innhold

Trenger info om Mazda GTR

Ranger emnet


Ardous

Anbefalte innlegg

Jeg driver å vurderer å selge mx-5'en min og mulig kjøpe GTR, men

viil vite litt mere om den først.

 

Hva bør jeg se etter?

 

Hvor langt bør den max ha gått?

 

Hva bør jeg max gi?

 

Er gearboxen så lett å ødelegge som mange sier, og er det noen lett måte å finne ut om den er litt sliten?

 

Hva utstyr kommer/Kan komme med?

 

Hva trimming er å anbefale å ikke?

 

Kom gjerne med bilder og annen info.

 

Hadde satt stor pris på om folk hadde holdt seg til topic og ikke laget diskusjon av denne tråden, da jeg ikke har no spess lyst til å skumme x-antall sider for å finne det jeg trenger. :)

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ardous

Jeg driver å vurderer å selge mx-5'en min og mulig kjøpe GTR, men

viil vite litt mere om den først.

 

Hva bør jeg se etter?

 

Hvor langt bør den max ha gått?

 

Hva bør jeg max gi?

 

Er gearboxen så lett å ødelegge som mange sier, og er det noen lett måte å finne ut om den er litt sliten?

 

Hva utstyr kommer/Kan komme med?

 

Hva trimming er å anbefale å ikke?

 

Kom gjerne med bilder og annen info.

 

Hadde satt stor pris på om folk hadde holdt seg til topic og ikke laget diskusjon av denne tråden, da jeg ikke har no spess lyst til å skumme x-antall sider for å finne det jeg trenger. :)

 

Spør Mazdafun her på forumet. Han er guru på denne bilen.

Sjekk denne tråden

 

Ellers har jeg eid en slik nå i snart et år.

 

Det viktigste må jo være at den er orginal og har komplett servicebok.

Det er stor forskjell på å kjøre 150 000 km med 0.6 bar eller 1.2 bar.

Det er masse tullinger med dårlig boostcontrollere som kjører til det smeller.

Å øke trykket med org eksos er å be om trøbbel.

 

Priser i norge ligger vel på rundt 150K for et bra eksemplar og 120-130K for resten.

Ved import kan man sikkert trekke fra 20-30K.

 

Jeg ville anbefalt følgende "partypakke" ved trimming(i prioritert rekkefølge):

1. Skjermet åpent filter

2. 2.5' eksos

3. boostcontroller ( Elektronisk, med startboost og gain)

4. Større IC

 

Det sies at girkassen har ikke godt av noe annet enn org clutch og 1.2 bar. Jeg synes det funker Ok men merker at clutchen slurer feks. ut av slakteren på rudskogen i 2. gir

Heller det enn kjempesmell.

På vinteren er det vel heller eksteriøret man skal være forsiktig med. Fronten på bilen koster en formue.

 

Den beste plassen for info om GTX og GT-R er http://www.323gtx.co.uk.

Gutta der er hardcore, så husk å søk igjennom forumet før du spør om noe ;)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår