Gå til innhold

Bakhjulstrekk av quattro

Ranger emnet


Vebba

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å skru masse når man ikke trenger det? :hvaskjera

 

Fordi hvis du bare ta av akslene forran og setter på sperra bak så er det ikke bakhjulstrekk. Den bare sperre akslingen bak så den er 100% låst. Den drar jo like mye forran som vanlig forde... Og du taper en HAAAUG med effekt....

LAtterlig det der..kjøp deg bakhjulstrekker..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeje.... Så ut som det ikke gikk etter 87. Men det skal være et bra triks for å få sperre kun bak også. Noen som vet hvordan dette gjøres?

 

Jeg har sperre bare bak :P

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvis du bare ta av akslene forran og setter på sperra bak så er det ikke bakhjulstrekk. Den bare sperre akslingen bak så den er 100% låst. Den drar jo like mye forran som vanlig forde... Og du taper en HAAAUG med effekt....

LAtterlig det der..kjøp deg bakhjulstrekker..

 

En haug? Taper vel kanskje 2 hk på det..

Den drar foran, men så lenge det ikke er noe motstand så er det heller ytterst lite effektap.

 

Og man trenger ikke å sette på en sperre bak, quattro har det allerede. Med bryter, ikkeno volvo lamell piss :fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En haug? Taper vel kanskje 2 hk på det..

Den drar foran, men så lenge det ikke er noe motstand så er det heller ytterst lite effektap.

 

Og man trenger ikke å sette på en sperre bak, quattro har det allerede. Med bryter, ikkeno volvo lamell piss :fatality:

 

Kassa fordeler jo kraften framover og baker uansett hvordan du snur og vender på det...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. du har tydeligvis ikke peiling så jeg får gjøre et forsøk til..

 

Om du setter på diff sperra i hakk 1 så får du sperret aksling mellom for og bakhjul, dvs at det alltid er kraft på 1 forhjul og 1 bakhjul.

 

Setter du sperra på hakk 2 så får du sperre mellom for og bakhjul, og mellom bakhjula. Dvs minimum 3 hjul som har kraft hele tiden.

 

Til landveissladding så er det å anbefale å ha sperra på hakk 1, da blir den lett å kontrollere i sladden, på hakk 2 så blir den sykt overstyrt og understyrt, samtidig som det kommer kontraer fortere enn du klarer å blinke. Med andre ord krevende.

 

Og siden du tydeligvis er en bakhjulstrekk sladder så er et råd, aldri slipp gassen i en sladd, da åker du i grøfta. Samme hvor breit du ligger, gassen i bånn og du vil klare å styre bilen :)

Og pass på, går dobbelt så fort når du sladder med 4wd som med rwd, tar litt tid å bil vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår