Mikkel Bruer Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Hva er vitsen med å skru masse når man ikke trenger det? :hvaskjera Fordi hvis du bare ta av akslene forran og setter på sperra bak så er det ikke bakhjulstrekk. Den bare sperre akslingen bak så den er 100% låst. Den drar jo like mye forran som vanlig forde... Og du taper en HAAAUG med effekt.... LAtterlig det der..kjøp deg bakhjulstrekker.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeje.... Så ut som det ikke gikk etter 87. Men det skal være et bra triks for å få sperre kun bak også. Noen som vet hvordan dette gjøres? Jeg har sperre bare bak :P Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Fordi hvis du bare ta av akslene forran og setter på sperra bak så er det ikke bakhjulstrekk. Den bare sperre akslingen bak så den er 100% låst. Den drar jo like mye forran som vanlig forde... Og du taper en HAAAUG med effekt....LAtterlig det der..kjøp deg bakhjulstrekker.. En haug? Taper vel kanskje 2 hk på det.. Den drar foran, men så lenge det ikke er noe motstand så er det heller ytterst lite effektap. Og man trenger ikke å sette på en sperre bak, quattro har det allerede. Med bryter, ikkeno volvo lamell piss :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ikke bland sammen med din egen bil, du har torsen du. Heeeeelt annet system Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 En haug? Taper vel kanskje 2 hk på det..Den drar foran, men så lenge det ikke er noe motstand så er det heller ytterst lite effektap. Og man trenger ikke å sette på en sperre bak, quattro har det allerede. Med bryter, ikkeno volvo lamell piss :fatality: Kassa fordeler jo kraften framover og baker uansett hvordan du snur og vender på det... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ok, misforsto jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebba Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Men hvordan får jeg kun sperre bak på den greia her egentlig? Noen som vet? Siter 1987 Ford Scorpio 2,9i GL 1983 Ford Granada 2,8 GL En god sladd forlenger livet! Volvo har TIC, Ford har TIKK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Koble om vakumledninger.. Men hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebba Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg vil sladde!! Med sperra kun bak har du en finfin sladdebil ;) Siter 1987 Ford Scorpio 2,9i GL 1983 Ford Granada 2,8 GL En god sladd forlenger livet! Volvo har TIC, Ford har TIKK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Kassa fordeler jo kraften framover og baker uansett hvordan du snur og vender på det... Jepp, men det krever ikke no kraft å svinge rundt 2 tannhjul som står i løse lufta :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg vil sladde!! Med sperra kun bak har du en finfin sladdebil ;) Hvis du bare har baksperra på så vil all krafta finne veien ut av ene forhjulet ditt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebba Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Detta for en drittbil da? :P Tror nesten jeg får fikse opp Granadaen min og bruke den i vinter... Siter 1987 Ford Scorpio 2,9i GL 1983 Ford Granada 2,8 GL En god sladd forlenger livet! Volvo har TIC, Ford har TIKK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ja, kjør granadaen din du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebba Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Det blir da ikke mye sladdebil av quattroen hvis en ikke får sperra bakakselen skikkelig. Og da er det en bortkasta vinter jeg er på vei inn i... Siter 1987 Ford Scorpio 2,9i GL 1983 Ford Granada 2,8 GL En god sladd forlenger livet! Volvo har TIC, Ford har TIKK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hmm.. du har tydeligvis ikke peiling så jeg får gjøre et forsøk til.. Om du setter på diff sperra i hakk 1 så får du sperret aksling mellom for og bakhjul, dvs at det alltid er kraft på 1 forhjul og 1 bakhjul. Setter du sperra på hakk 2 så får du sperre mellom for og bakhjul, og mellom bakhjula. Dvs minimum 3 hjul som har kraft hele tiden. Til landveissladding så er det å anbefale å ha sperra på hakk 1, da blir den lett å kontrollere i sladden, på hakk 2 så blir den sykt overstyrt og understyrt, samtidig som det kommer kontraer fortere enn du klarer å blinke. Med andre ord krevende. Og siden du tydeligvis er en bakhjulstrekk sladder så er et råd, aldri slipp gassen i en sladd, da åker du i grøfta. Samme hvor breit du ligger, gassen i bånn og du vil klare å styre bilen :) Og pass på, går dobbelt så fort når du sladder med 4wd som med rwd, tar litt tid å bil vant til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg