volvokvaløya Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Heisann alle sammen! Er det noen som vil dele Saab 9000 Aero informasjon med meg her??,er intressert å vite alt fra ting som om bilen er god å kjøre til småplukk med bilen. Hvordan er motoren,dimensjon på sylindervegger?,bra potensiale i toppen?. Har hørt at bilen er veldig behagelig å kjøre å at det bra trøkk i maskin...og det var faktisk fra min vell 60år gamle onkel som hadde en slik... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 9000 aero er sinnsykt fine biler, skinn setene i de er noen av de beste setene som finnes, de går bra (har jeg hørt, aldri prøvd en), de har mellom 200 og 225 Hk tror jeg det var, litt avhengig av modell. Motoren er veldig bra, var en annen her på forumet som hadde en prosjekt tråd (fant den ikke nå), der han hadde av toppen på en 9000 turbo som hadde gått 300.000 km tror jeg det var, og på den var det bare såvidt anntydning til slitekant i sylinderene. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Ja må si at jeg aldri har hatt noe til overs for saab med at jeg er volvomann for alle pengene,men må ærlig si at det er noe med 9000 Aero som fenger intressen min....virker som det ligger potensiale i den motoren også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 ja da, det er masse potensiale i den motoren. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Lurer på hvor mange hk du kan ha den føre du må bytte girkasse ? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Er bare en måte å finne svaret på det...hehe. Vurderer også og lage egne innsug,grenrør (med T4 pulssplit),bruker bestandig ektern wastegate.Tenker seg en 88mm raceturbo med et AR1.00 hus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Innmaten i Saab motorene er generelt topp! Sylindervegger, stempler, veiv osv er skuddsikkert! Ta 9-3 Mike her på forumet som eksempel, en 2.0 med orginal innmat (stempler, veiv osv) og orginal topp (ikke porta, kun andre kammer og fjører!!) og orginal tenning/sprut (kun bytta mapsensor), som benka 534hk! Fra midten av 1993 hadde 9000 Aero B234R motoren med 225hk orginalt, før det, 200hk. Verstingene i Sverige med 700-800hk går for 2 litere pga. at 2.3 (som i Aero) har balanseaksler, men det er mange som fjerner dem og plugger oljekanalene. Men 500 stabile hk med orginal bunndel er ikke noe problem så lenge man har litt penger og innsikt (og ei kasse som gjerne tåler litt mer juling enn den orginale). Se http://www.maptun.com for info. Og forresten er setene de beste som finnes orginalt i bil (bilder fra min). ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.