Gå til innhold

Volvo`n stoppa... hjelp?

Ranger emnet

fast_740

Anbefalte innlegg

740`n stoppa på fredag!

Vi kjørte litt rundt, spant litt i rundkjøringer osv.... bilen gikk fint! men så:

Kjørte rolig igjennom by`n, så kom vi til en liten strekke hvor vi kjørte forbi en flokk med folk... Plutselig begynte 740`n å fjuske, den gikk som en KOGG!

Så kjørte vi inn på en parkeringsplass(rett ved purken) åsså tenkte jeg det kunne være bensin!(tankmåler funker ikke) Så vi løper bort å fyller bensin! Tanker, å starter... Den fjusker ennå!

Men den holdt litt uten å fjuske over 2000 rpm... Bytta plugger igår, og nylig ledninger... Men, det regnet den kvelden! Prøvd i dag også, uten liv!

Kan det være toppakningen, da denne var litt dårlig...(Tror jeg, ryker mye,litt olje i vannet, kan være gammelt...)

Men er vell høyst sannsynlig overleding, da tempmåler/speedo og tankmåler ikke funker... Tankmåleren går opp og ned hele tia...

Hjelp! Trenger hjelp til Feilsøking...:hvaskjera

Dette er da en Gl, med B230F..

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740`n stoppa på fredag!

Vi kjørte litt rundt, spant litt i rundkjøringer osv.... bilen gikk fint! men så:

Kjørte rolig igjennom by`n, så kom vi til en liten strekke hvor vi kjørte forbi en flokk med folk... Plutselig begynte 740`n å fjuske, den gikk som en KOGG!

Så kjørte vi inn på en parkeringsplass(rett ved purken) åsså tenkte jeg det kunne være bensin!(tankmåler funker ikke) Så vi løper bort å fyller bensin! Tanker, å starter... Den fjusker ennå!

Men den holdt litt uten å fjuske over 2000 rpm... Bytta plugger igår, og nylig ledninger... Men, det regnet den kvelden! Prøvd i dag også, uten liv!

Kan det være toppakningen, da denne var litt dårlig...(Tror jeg, ryker mye,litt olje i vannet, kan være gammelt...)

Men er vell høyst sannsynlig overleding, da tempmåler/speedo og tankmåler ikke funker... Tankmåleren går opp og ned hele tia...

Hjelp! Trenger hjelp til Feilsøking...:hvaskjera

Dette er da en Gl, med B230F..

Vist det er olje i vannet og den er mye røyk av den så er det stor sannsylighet for att det er toppakningen.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Fant du ut av dette ? har ca samme problemet med min volvo 740 gl b230k

Hei!

Ja, problemet ble delvist løst!

For å føye til at motoren stoppa helt etter en liten stund. Ingen gnist...

Jeg dro ut hele motoren, og tok rusta likegodt! Da jeg heiv inn motoren igjen, fortsatte jeg feilsøkingen.

Problemet lå i motorledningsnettet. Det var brudd i kabelen som går fra Coilen, og igjennom motorledingsnettet, og inn i en kontakt på førersiden av motoren.(som så går videre inn i hoved ledningsnettet, og til tenningsmodulen mener jeg) Motoren starta etter jeg la opp en ny ledning her. Men fortsatt problemer! Har flyttet til haugesund, og bilen står i Skien, så jeg har ikke fått sett noe mer på den... mistenker flere brudd i ledningsnettet!

Den går varierende på turtall, og for mye utslipp! Planen er nå å spare til en komplett b230FK...

Lykke til!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider