einsereier Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 fikk pakke i posten idag Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 settet er fra vmaxx sport. lurer på hvor langt ned det går å skru dette uten at det blir krøll med drivakslinger? Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 spørs hvilke dekk du har!!! jeg med 14tommere, senka ca 80mm , da får drivakslene litt trøkk i svinger! Men som sagt ; det spørs! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 har 14" med 195 45 . gleder meg til å få dem på:) Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 okei, det er samme som jeg har :D Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 settet er fra vmaxx sport. lurer på hvor langt ned det går å skru dette uten at det blir krøll med drivakslinger? Dette finner du enkelt ut på en måte: Prøve og feile. Min erfaring er at man kan skru rimelig mye ned, så du har 1,5-2 cm mellom høyre drivaksel og rammevang uten at dette byr på nevneverdige problemer til vanlig gatekjøring. Drivakselen "tilpasser" også rammevangen med tiden:D. Dog skal det sies at det beste er å sveise inn en halvmåne (et halvt rør) i problemområdet først som sist, gjerne også på venstresida. På PL-Einseren min trengs dette sårt på høyresida nå. Rammevangen begynner så langsomt å bli tynnslitt, så da blir det modding i løpet av vinteren..... Det har også en del å si hvor stivt understellet ditt er (hvor mye bevegelse opp/ned understellet tillater). Mitt snart 10 år gamle H&R er fremdeles vesentlig stivere enn billigmerker som Supersport, Formel K(acke), VMaxx osv. Mye husking opp/ned ifm. mye senk vil bane veien for mye "tilpassing" av rammevang:). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Litt OT grunnet min spontane nysgjerrighet i dette øyeblikk (kan slettes når jeg har fått svar om det er ønskelig for trådstarter). Ser du skriver at du har kjørt med H&R gewinde i snart 10 år, Böhser Onkäl, og må derfor spørre om et par ting; Holder det virkelig så lenge, uten at det blir vondt og kjøre med (fortsatt bra stivhet og komfort)? Ca. hvor mange KM har du kjørt med det i årenes løp? Hva slags kjøring gjelder det? Banekjøring? Dagligdags kjøring? Eller begge deler? Og ca. hvor mye senk har du kjørt med (altså, et gjennomsnitt i løpet av alle årene)? Spør fordi at jeg har H&R gewinde på min 2'er, og er strålende fornøyd med stivheten som er kombinert med god kjørekomfort til "vanlig" bruk, og virker som det kan være verdt og ta vare på når du sier at du har kjørt i så mange år med det. Ikke det at jeg har planer om å selge det uansett, men ble bare litt overrasket over at ditt har holdt så lenge som det har gjort. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Litt OT grunnet min spontane nysgjerrighet i dette øyeblikk (kan slettes når jeg har fått svar om det er ønskelig for trådstarter). Ser du skriver at du har kjørt med H&R gewinde i snart 10 år, Böhser Onkäl, og må derfor spørre om et par ting; Holder det virkelig så lenge, uten at det blir vondt og kjøre med (fortsatt bra stivhet og komfort)? Ca. hvor mange KM har du kjørt med det i årenes løp? Hva slags kjøring gjelder det? Banekjøring? Dagligdags kjøring? Eller begge deler? Og ca. hvor mye senk har du kjørt med (altså, et gjennomsnitt i løpet av alle årene)? Husker i farta ikke hvor langt jeg har kjørt med det på den bilen jeg hadde det på først, men det ble minst 20000 mellom 1997-2001. Dette var noe banekjøring og ellers vanlig kjøring/langkjøring. Understellet levde et relativt (eller skal vi si "relatieft") rolig liv på denne bilen, ettersom jeg ikke behøvde å kjøre denne bilen daglig. På PL-Einseren har understellet sikkert gått minst 40000 siden 2002 og fram til i dag (i sommerhalvåret. Om vinteren har jeg kjørt med andre fjærbein). Denne bilen ble inntil mars d.å. kjørt daglig, samt at jeg har kjørt en del på bane med den. Understellet har nok blitt en del bløtere, spesielt de to siste årene. I forhold til et helt nytt H&R-gewinde så fremstår bilen som mer komfortabel. Men fremdeles er det fast nok i fisken til at det funker. Har hatt stort sett 3 cm restgjenger igjen foran og noe mer bak. Innbiller meg at det bør tilsvare en +/- 80mm foran og ca 70mm bak (basert på sammenligning med et 75/65 senkesett jeg hadde en stund). Dette er bare senking på understellet. I tillegg har jeg gjerne kjørt med litt mindre hjul, som så igjen gir enda mer senking. Og så har jeg hele tida kjørt med Bonrath styrelager foran. Dette gir 15mm mer senking foran. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 ....samt at jeg har kjørt en del på bane med den. Dette må vel være årets understatement :D Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Husker i farta ikke hvor langt jeg har kjørt med det på den bilen jeg hadde det på først, men det ble minst 20000 mellom 1997-2001. Dette var noe banekjøring og ellers vanlig kjøring/langkjøring. Understellet levde et relativt (eller skal vi si "relatieft") rolig liv på denne bilen, ettersom jeg ikke behøvde å kjøre denne bilen daglig. På PL-Einseren har understellet sikkert gått minst 40000 siden 2002 og fram til i dag (i sommerhalvåret. Om vinteren har jeg kjørt med andre fjærbein). Denne bilen ble inntil mars d.å. kjørt daglig, samt at jeg har kjørt en del på bane med den. Understellet har nok blitt en del bløtere, spesielt de to siste årene. I forhold til et helt nytt H&R-gewinde så fremstår bilen som mer komfortabel. Men fremdeles er det fast nok i fisken til at det funker. Har hatt stort sett 3 cm restgjenger igjen foran og noe mer bak. Innbiller meg at det bør tilsvare en +/- 80mm foran og ca 70mm bak (basert på sammenligning med et 75/65 senkesett jeg hadde en stund). Dette er bare senking på understellet. I tillegg har jeg gjerne kjørt med litt mindre hjul, som så igjen gir enda mer senking. Og så har jeg hele tida kjørt med Bonrath styrelager foran. Dette gir 15mm mer senking foran. Takk for svar. Da kan det virke som mitt gewinde fortsatt har igjen mye levetid foran seg. Var vel gått kun 12000km når jeg kjøpte bilen, og jeg har vel kjørt ca 20000km med det selv. Og må si at det virker både stivt og komfortabelt enda. Og jeg har vel senket omtrent like mye som du har gjort på din(e) einser(e). Får kanskje revurdere planen om og skru det til bunn på den neste Golf'en min, så har jeg et ordentlig bra gewinde litt lenger. Litt må man uansett ofre for utseendet, men har også lyst på å ha det så lenge som mulig, for har ikke kjørt med noe som er bedre på en 2'er. Eller, nesten ikke på noen bil. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hvor kjøpte du dette settet? :) Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Skreiv feil i det forrige innlegget mitt, noe som er rettet på nå. Satt på bilen når jeg kjøpte den. Så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med hvor du kan kjøpe H&R, om det var meg du siktet til. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 jeg kjøpte mitt hos en på vacn forumet. ble ikke så gærnt 3751.- med frakt Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg