Gå til innhold

Dårlig fjernlys

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Huh, koble om reléene?

 

Hva slags pærer står i corrado orginalt?

 

greia er at releet gir ikke maks strøm til pærene, slik at dem ikke lyser på max. Det merker du lett når du skifter over til fjernlys, så ser du at lyser er sterkere akkuratt når du har staven helt inne, men så blir det svakere når du slipper den litt ut igjen. Det sitter h4 i nær, og h3 i fjern.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte sånne... og da jeg skiftet, lyste de dårligere enn de som allerede satt der. de var visst noe phillips greier, funker helt okei.

 

grunnen til at det lyser så dårlig (etter det jeg har forstått) er at det mistes endel spenning fra batteriet til lyktene), dette pga. dårlig layout i ledningsnettet (strømmen går innom mange andre ting før den kommer til lyktene). Du kan koble litt selv, og koble strøm rett fra batteriet til reléet og så rett til lysene. Man får kjøpt spesialtilpassede kits i england vet jeg, aner ikke hvor bra de er på venstrestyrte biler.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw brukte stort sett ikke relee tl hovedlysa på bilene sine på tidlig 90. de har derfor strømfirsyninge fra batteri, til hovedlysbryter, til veksler ved rattet, og frem igjen. på min bil tapte jeg ca 2 volt i firhold til dynamospenning.

 

Bygde en releekrets av biltemasaker. har nå ca 14V på pærene, og det lyser som bare det. PS ! husk sikringer og ha separate kretser for høyre og venstre. kjedelig om alt skukker og det blir svart vist et relee skulle feile.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte xeon pærer, bilder ligger her:

 

http://www.bilforumet.no/topic/130183-min-corrado-18t/?do=findComment&comment=1454973

 

Ble bedre lys, men langt ifra xeon blått ja..

 

Har ikke lyst til å drive å strekke ledninger rundtom i motorrommet mitt, så jeg nøyer meg nok med de nye pærene. Fikk hvertfall svar på hvorfor det er så dårlig lys på corra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår