Gå til innhold

MotorPaket Fra SPM

Ranger emnet


Skyline_401

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nya block,Vevaxel.H-profil vevstakar,Kolvar,Ram,vevlager

 

 

Nya motorpaket 2316cc Turbo motor Smidda kolvar.14500:- B23

 

Det vil si en Komplett Bundel ?

 

mye tror dere den er god for i hk antall.?

eller er det bedre å bygge selv ?

 

 

Link: http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=109

om det er bedre å bygge selv??

Det spørs jo hvilke deler du bygger med selv, samt om du kan bygge selv..

 

ps. short-block er ikke en helt komplett motor, det er bare "basiselementene". Du får da ikke feks. dynamo, oljefilter, registerreim, m.m. Det er bare "basisdeler", resten må du vel flytte over fra din nåværende, eller kjøpe nye deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billig ja!!! Men ingen som bygger versting motor på NY blokk!!!! Sånn er det bare! :D Da er det bedre og heller ta en godt brukt 23et og invistere i råder fra parner! Så har du samme motorn... BAre en som er et bedre utgangspungt! :)

 

 

 

ja, en kamerat av mg ringte Oslo Sylinder service dem skulle ha 22 Tusen for det samme Oppsettet ..

 

jeg har aldri Skifta Stempler,råder osv, så jeg veit ikke åssen det er å bygge, derfor jeg tenkte å kjøpe Ferdig blokk da for å si det sånn,

 

Resten klarer jeg selv,

 

Så dere mener det er bedre å få tak i b23blokk å bygge selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ja! Den bloka fra parner kommer den ferdig vektjustert og montert da??? Tviler litt på det! Så da må du jo sette den sammen selv uansett! Desuten må jo en gang være den første! Det er sånn man lærer! Er ikke så veldig vanskelig å sette sammen en volvomotor!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ja! Den bloka fra parner kommer den ferdig vektjustert og montert da??? Tviler litt på det! Så da må du jo sette den sammen selv uansett! Desuten må jo en gang være den første! Det er sånn man lærer! Er ikke så veldig vanskelig å sette sammen en volvomotor!

 

 

ja det er jo sant, nei veit ikke om den er det, men tenkte å ta en telefon ned i morgen å høre,

 

 

Men hvordan stempler og råder abefaler dere til 400 hk ? vis jeg skulle bygget selv, Jeg har En b230et, jeg hørte at den ikke er helt bra å bygge til 400 hk ? pga dårlig råder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sten parner motor står vel for de siste 20 års svenske mestere i rallycross supernasjonal, så ja, han vet hva han holder på med.

du skal lete lenge for å finne noen bedre pris en det, og blokka er nok neppe fabrikksny, den er nok et renovert eksemplar.

han har forøvrig meget gode kontakter på volvofabrikken, mener han står bak toppen på gr. a 242'en som alle her sikler etter.

 

den bunnen der klarer nok 4-500 hester problemfritt, men det er jo helt avhengig av hva du setter på av topp. men ringer du og spør, så har han svar, han.

 

er jo ikke sikkert han tar så voldsomt mye for å skru delene sammen for deg, heller.

 

bare tull å prøve å få til dette like bra sjøl, vi snakker om en av sveriges mest meriterte og kjente motorbyggere!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sten parner motor står vel for de siste 20 års svenske mestere i rallycross supernasjonal, så ja, han vet hva han holder på med.

du skal lete lenge for å finne noen bedre pris en det, og blokka er nok neppe fabrikksny, den er nok et renovert eksemplar.

han har forøvrig meget gode kontakter på volvofabrikken, mener han står bak toppen på gr. a 242'en som alle her sikler etter.

 

den bunnen der klarer nok 4-500 hester problemfritt, men det er jo helt avhengig av hva du setter på av topp. men ringer du og spør, så har han svar, han.

 

er jo ikke sikkert han tar så voldsomt mye for å skru delene sammen for deg, heller.

 

bare tull å prøve å få til dette like bra sjøl, vi snakker om en av sveriges mest meriterte og kjente motorbyggere!

 

 

Parner har INGENTING med GR.a topene å gjøre..Grottis som laget alle dem..... parner har mye fint han... men han har vel en del jalla også!!!!

Når det gjelder det å prøve å sette sammen en motor bedre en det han gjør... så må jeg si at det høres ikke så vanskelig ut! Han bruker jo bare standard dim på alle deler! En B23 med org rådelengde er jo en dårlig komposisjon tvers gjennom! For all del.. han har sikkert gjordt mye bra, fått til mye fint og holdt på i MANGE år!!! Men hvilken progresjon har han da??? Er vel dem som har holdt på mange år mindre og hatt mye større framgang og fått til mye mere en han!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår