Skyline_401 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Står produksjonsdato nederst på blokka på eksossiden. Okey, Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Parner har INGENTING med GR.a topene å gjøre..Grottis som laget alle dem..... parner har mye fint han... men han har vel en del jalla også!!!!Når det gjelder det å prøve å sette sammen en motor bedre en det han gjør... så må jeg si at det høres ikke så vanskelig ut! Han bruker jo bare standard dim på alle deler! En B23 med org rådelengde er jo en dårlig komposisjon tvers gjennom! For all del.. han har sikkert gjordt mye bra, fått til mye fint og holdt på i MANGE år!!! Men hvilken progresjon har han da??? Er vel dem som har holdt på mange år mindre og hatt mye større framgang og fått til mye mere en han! mulig det. men, akkurat på volvomotorer er det nok han, køhler, grottis og stensbøl (norge) av de som har hatt mest fremgang. og det hjelper lite med nye og revulosjonerende ting, når det ikke holder lenger en etpar runder. det er ikke dreibenkraketter som er poenget, men utstyr som holder løpet ut og står øverst på pallen. og der tror jeg ovennevnte overgår det meste annet. og det finns mye godsaker hos parner, 4 l blokk, billetveiver, osv. osv. er faktisk litt usikker på hva som er jalla der i gården? men, det er jo som vanlig penga som styrer, det koster mye å ha mye effekt, og det er dessverre få snarveier og billige løsninger. men et tips er jo å prøve å begrense turtallet, da holder ting mye lenger. er mye lettere å kjøre med bra med effekt lenger ned i turtallsområdet også, enn å tyne noe som gir lite under 5000 o/min. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Paner kjenner folk i kina.... Men for all del, han er jo bussinessman. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hmm, ny blokk? Leste i Bilsport for en stund siden at han fikk leie formene til rødmotoren av Volvo for å kun støpe nye blokker i kun aluminium som kontrakten beskrev. Sden det står B23, hvordan er det å bygge på B23 iforhold til B230? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Parner jalla, nå har jeg hørt det å.. :s Men de blokkene han selger, er vel nystøpte.. Mener han fikk former fra Volvo i "gamle dager".. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Parner jalla, nå har jeg hørt det å.. :s Men de blokkene han selger, er vel nystøpte.. Mener han fikk former fra Volvo i "gamle dager".. neineinei.. e motorene han støper er kun blokk i aluminium med sylinder kasetter.. kan bla få opptil 3,9liters 4 syl volvo motor.. dette har ingenting med de motor pakkene han selger. det er renoverte blokker. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 er faktisk litt usikker på hva som er jalla der i gården? Har vært en del trøbbel med at han har levert dårlige kolvbulter(stod helt stille i hue på meg nå så jeg huska ikke det norske ordet) sammen med venolia stemplene. Har vært et par motorhavarier pga det... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Har vært en del trøbbel med at han har levert dårlige kolvbulter(stod helt stille i hue på meg nå så jeg huska ikke det norske ordet) sammen med venolia stemplene. Har vært et par motorhavarier pga det... er visst noen både i sverige og norge som har hatt prob med stempelbolt brudd med kjemperas som reslutat Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Har vært en del trøbbel med at han har levert dårlige kolvbulter(stod helt stille i hue på meg nå så jeg huska ikke det norske ordet) sammen med venolia stemplene. Har vært et par motorhavarier pga det... dette er bare toppen av isberget med køddne deler fra den grovsmeden der,, nevner det jeg kommer på i farta, kamdrev med feil deling på tannprofilen samt uelokserte kamdrev som blir hurtig utlslitt (kina drev) , nedre veivaksel drev med feil kilespor ingen kile som passer, masse H profil råder med urund lilleende, underdimmensjonerte stempelbolter som havarerer, feil stempelringer på venolia stemplene, feilmaskinerte billetveiver, bla bilsport turboconteinern fikk en ferdig balansert veiv som var skeiv nok til om trent å riste ut av benken ved første oppstart!!!!, nå har han jaggu begynt å selge kina turbos og kina wastegater også!!!!!!!! har du bygd deg grom motor å får et ras pga fittedeler med feil på er det lett å bli 50.000 kr fattigere les havari ;, knust portet 16v topp 15k stempler 10k, H råder 5k div knekte turbiin blader ny turbo 10k div nye grom ventiler 3K etc dere skjønner tegninga dette var det jeg kom på i farta, det er mer køddne deler men kom ikke på mer, e EDit kom på litt mer , det var en svenske som kjøpte "motorpaket" b21 turbo mener jeg det var, var no seriøst feil med innv motordeler på den, husker ikke mer, står mer på Turboperformance club forumet ja og doble ventilfjærer til volvo 16v som vikler seg inn i hverandre pgå de er begge spunnet samme vei (tenk senkefjærer som man "parrer" med hverandre) hehe det har vært mang et motorras uten noen form for kompensasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Parner er flink han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Jeg har tenkt å bygge for 400 hester og har bl.a. tenkt meg 531 topp, GLT innsug, høykapasitets oljepumpe og datasprut. Jeg har ikke noe motor å bygge på så må kjøpe alt. Jeg vurderer den pakken for da skal alt være på stell. Jeg vurderer å oppgradere til Venoliastempler, og da blir det vel 4000kr til. Altså ca. 16500kr. Kjøper jeg en brukt motor kan det fort bli dyrt hvis den trenger overhaling og jeg kommer garantert til å oppgradere etterhvert. Alt man kjøper brukt er jo "overhalt", så det er ikke mye å stole på. Veivparti kommer til å balanseres og selvfølgelig måles alt selv om det er nyslipt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hm,er det ei stålpumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 masse H profil råder med urund lilleende, underdimmensjonerte stempelbolter som havarerer, feil stempelringer på venolia stemplene Husk at du refererer til svensker da,du har jo lest mye av dette på tpc.. Jeg har målt 19 råder solgt av parner,de 5 siste målte og veide jeg idag og de skiller ikke ett gram,de er 100% runde i lilleenden og storeenden,like lange tilogmed. Henrik har herja mye med motorn sin i år med parners stempelringer og kryssbolter og de har ikke knekt enda.. Greia er at i det øyeblikket du ikke har kontroll på tenninga lenger og detonasjoner oppstår er det ingenting som holder..og jeg mistenker at det er det disse svenskene har blitt utsatt for..og da er det kjempeenkelt å skylde på han som har bygd motorn eller solgt delene i tilfelle eier har montert motoren selv. For han som sitter bak rattet gjør jo aldri noen feil.. Men for de som er så misfornøyde med kvaliteten på det parner selger,gå til noen andre da vel.. Jeg kjøpte et 29mm bredt regreimdrev til 230 hvor jeg fant at hullet ikke var i senter..jeg kan jo ikke klandre parner for det?? Han må jo gå til sin underleverandør,som i dette tilfellet løste seg uten noe problem,parner sendte meg et nytt som han seff hadde kontrollert før han sendte det.. Jeg syns han er en fin kar som står for det han gjør og sier.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Noe parner selger. Vet ikke mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Husk at du refererer til svensker da,du har jo lest mye av dette på tpc..Jeg har målt 19 råder solgt av parner,de 5 siste målte og veide jeg idag og de skiller ikke ett gram,de er 100% runde i lilleenden og storeenden,like lange tilogmed. Henrik har herja mye med motorn sin i år med parners stempelringer og kryssbolter og de har ikke knekt enda.. Greia er at i det øyeblikket du ikke har kontroll på tenninga lenger og detonasjoner oppstår er det ingenting som holder..og jeg mistenker at det er det disse svenskene har blitt utsatt for..og da er det kjempeenkelt å skylde på han som har bygd motorn eller solgt delene i tilfelle eier har montert motoren selv. For han som sitter bak rattet gjør jo aldri noen feil.. Men for de som er så misfornøyde med kvaliteten på det parner selger,gå til noen andre da vel.. Jeg kjøpte et 29mm bredt regreimdrev til 230 hvor jeg fant at hullet ikke var i senter..jeg kan jo ikke klandre parner for det?? Han må jo gå til sin underleverandør,som i dette tilfellet løste seg uten noe problem,parner sendte meg et nytt som han seff hadde kontrollert før han sendte det.. Jeg syns han er en fin kar som står for det han gjør og sier.. vil ikke akkurat si det når folk klager på f.eks kamdrevet har noe feil tanndeling, så presterer han å si at det skal være sann for da griper remma bedre WTF lissom, nei her i skogen er det TTR kamdrev og Verdi staker,og Ross eller JE stempler, kvalitet før masseproduksjon i kina, har vært mye negativt om den soppen i det siste, og han kan bare gå å legge seg midt på E arton for min del, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.