Gå til innhold

Angående lekkasjen i kabin

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Jeg har nå satt meg til verks å finne ut hva dritet er.. og har letet litt under batteri og diverse.. kan noen hjelpe meg litt her??

Som f.eks, hva er dette?? Lå bare å slang, lufting av noe slag?

DSC_0055.jpg

Nedi her lekker det no jævlig:

DSC_0057.jpg

Her ligger dritten å slenger:

DSC_0061.jpg

Her ser dere hvor det kommer fra..

DSC_0059.jpg

Motorrommet!

DSC_0053.jpg

Hjelp!

MERK: Kommer ikke vann på førersiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ligger en god dam under matta....sukk, hvordan skal jeg få det ut? Haha... faen heller ass. ta den med til audi senteret en dag..

Du må ut med fremstoler, og sittepute bak. Av med begge innvendig terskellister. Av med deksler rundt håndbrekk og girspake. Så må hele gulvteppet ut av en av bakdørene (denne delen er litt kinkig).

Deretter må du enten kaste all dempematter som ligger i dørken på bilen, og kjøpe nytt. Eventuelt prøve og tørke de. (Har prøvd det på en 90Q, ble ikke noe supersuksess). Så vaske over matta lett, siden det bare er regnvann som har kommet inn.. Og inn med alt igjen :)

Edit; Ta og lukt skikkelig på vannet, lukter det kjøleveske? Eventuelt forsvinner det noe kjøleveske fra ekspansjonstanken? I værste fall har du lekkasje i varmeregisteret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Da har jeg fiksa lekkasjen! HERLIG! Skal legge ut par bilder her av hva som var problemet..

Jeg prøvde med en vannslange først bare rett på vinduet, der jeg trodde problemet kom fra.. kikka inni bilen med en maglite.. og da kom vannet rennende.. Jeg gikk inn i motorrommet å kikka nedi vifta der.. da så jeg at det hadde komt en del vann inn der.. så da var det bare å finne ut hvordan vannet kom nedi, da fant jeg fort ut at det var vann-renna som stod i klips over dette filteret, som var feilplassert.

Og etter litt viser det seg at det er Bil & Maskin som fiksa frontruta mi i sommer, som har knukket gamlet festet på denne, og bare satt den på, helt provisorisk. Så jeg flytta denne slik den skulle stå, og har nå mekka en liten mellomløsning til jeg får snakka med Bil & Maskin om ny del.

Her er litt pics:

mye vann ned her ja..

forklaring3.jpg

Litt forklaring, og feilplasseringa av renna..

forklaring1.jpg

Slik skal den stå.. viser hvor den har knekt

forklaring2.jpg

Jeg er hvertfall evig glad for å ha "tørr bil" igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
...fukt og mugglukt-problemer!

Er der allerede, hehe.. ja må nappe ut gulvet en vakker dag.. :shake

har hatt en kjekk dag idag, vaska godt og støvsugd og styra på... vaska utvendig osv.. ble glad da jeg slapp mer lekkasje! råna hele kveld, aaje!

EDIT: Noen som har stjålet ventil hettene mine i krÅm også.. haha kjipern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider