Gå til innhold

w123 200bensin, småproblemer.


superbeast

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne ut av noe småfeil på min 83mod 200.

 

1. Vindusviskerne går uansett om jeg slår av bryteren.

 

2. Etter at jeg skiftet membran i forgasseren tar det ca 2 sekunder etter at jeg tråkker gassen i bånn til den begynner å komme. I de 2-3sekundene "buuer" den. Etter jeg girer og skal gji på igjenn "bremser" motoren og lager "buue-lyd" før den begynner å akselerere.

 

Kan det ha noe med at det er for lite olje i forgasseren? mista en liten teskje olje ut av den når jeg skifta membranet. Noen som vet hvor mye olje som skal være på den foresten?

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med at det er for lite olje i forgasseren? mista en liten teskje olje ut av den når jeg skifta membranet. Noen som vet hvor mye olje som skal være på den foresten?

 

takk for svar:)

Hei,

Det er vel samme forgasser på den der, som volvo har på sine b230a.

Isåfall, ser du det er en liten "kant" inni forgasseren. Ca. 1cm fra toppen.

Det skal være olje til toppen av den kanten.

 

Derimot, har nok ikke dette noe å gjøre med problemet ditt.

Du ville nok merket mest på tomgang om du hadde INGEN forgasserolje.

 

En tekskje til eller fra med forgasserolje, har ikke noe å si.

 

Kan være forgasseren din trenger en liten justering.

 

Byttet du dyse/nål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp til å finne ut av noe småfeil på min 83mod 200.

 

1. Vindusviskerne går uansett om jeg slår av bryteren.

 

2. Etter at jeg skiftet membran i forgasseren tar det ca 2 sekunder etter at jeg tråkker gassen i bånn til den begynner å komme. I de 2-3sekundene "buuer" den. Etter jeg girer og skal gji på igjenn "bremser" motoren og lager "buue-lyd" før den begynner å akselerere.

 

Kan det ha noe med at det er for lite olje i forgasseren? mista en liten teskje olje ut av den når jeg skifta membranet. Noen som vet hvor mye olje som skal være på den foresten?

 

takk for svar:)

 

1. Bare og bytt hele brytern så tror jeg problemet er løst,to skruer og en kontakt under dashbordet rett ved rattakslingen.

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår