Gå til innhold

Turbo på 320/325, mye som må gjøres?

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

Billigbygg innebærer mer skruing og et drastisk fall i driftsikkerheten. Tro meg. Gjør det skikkelig eller gi faen. Mitt råd. Søk også på bimmers.no og bmwccn.no omkring turbo. Står alt du trenger å vite. Ligger jo ferdige turbosatser rundtom.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha turbo på en 320 eller 325 skal du egentlig skifte topp, stempel, osv..

 

Men om du bare er ute etter dump og litt ekstra krefter kan du sette i turbo uten å skifte noe mer på motoren. Men da sier det jo seg selv at man ikke kan hente så mye ut av motoren. Kanskje 220 - 250 hk ?

 

Har hatt litt kontakt med kimmit sport når jeg vurderte og ha turbo i min 325. De ga meg da et tilbud på turbo pluss svære brembo bremser med montering for 39 000. De sa da at man kunne hente ut max 250 hk uten å måtte overhalle hele motoren.

 

Men uansett, får du ca 50 hester mer merker du det nok forskjell ja! :fatality:

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Om du skal ha turbo på en 320 eller 325 skal du egentlig skifte topp, stempel, osv..

 

Men om du bare er ute etter dump og litt ekstra krefter kan du sette i turbo uten å skifte noe mer på motoren. Men da sier det jo seg selv at man ikke kan hente så mye ut av motoren. Kanskje 220 - 250 hk ?

 

Har hatt litt kontakt med kimmit sport når jeg vurderte og ha turbo i min 325. De ga meg da et tilbud på turbo pluss svære brembo bremser med montering for 39 000. De sa da at man kunne hente ut max 250 hk uten å måtte overhalle hele motoren.

 

Men uansett, får du ca 50 hester mer merker du det nok forskjell ja! :fatality:

 

50 hester er nok det. :) Kan bli mye moro med det. He,he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på m20 så kan du lade inntil 0.5 bar i trykk uten å måtte skiffte toppakning,stempler,råder osv. finnes mange oppskrifter å hvordan du kan gjøre det. skal du lade åver må du enten ha oringen/pianotråd blokk eller stålpakkning. sveise toppen, datasprut, turbo kam,smidde stempler,smidde råder,større dyser,større bensinpumpe. og mye mer.

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "snik" bygger bruker ofte Luft mengde måler (LMM) fra 535 (innmaten) og dysene fra 535. Sammen med tykkere toppakning og/eller neddreide stempler og arp topplokksbolter skal det være godt for ca 1 bar, ifg PPF gutta.

 

Ulempen med orginaldeler er at de kan ta kvelden når som helst, kommer helt ann på "dagsformen". Som å kjøre en tikkende bombe.

Toppen er jo ganske grei orginal hvis du bare skal kjøre ut 250-300hk. Kunne vært greit å porta litt selvsagt, men da går kostnadene i været. Samtidig å få rikelig med kjøling på en turbomotor er viktig, og kanskje den billigste "trimminga" du kan gjøre etter vektreduksjon. Du gjenfinner fort uante krefter ved skikkelig kjøling. Radiator fra 535 E28 er anbefalt og passer bolt on i E30 mellom vangene. Ekstra vifter, luftehull osv kan være en gullgruve.

 

Skal ett turbobygg holde skikkelig må det jo forsterkes over hele bruket. Anslår mitt eget bygg til å komme på ca 120k, før oppstart. Bare å spare.. huff.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygge turbo for 3500kr på to kvelder må snart være verdens rekord..

 

evnt verdens styggeste budsjett-turbo bygg.. ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår